x

نرم افزار همراه

برای مشاهده نرم افزار های تلفن همراه ما روی دکمه زیر کلیک کنید


مشاهده

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خبر داد: طرح ملی قبض سبز، نقش مهمی در ارتقای سطح خدمات رسانی و رفاه مشترکین دارد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸
تاریخ بروزرسانی: ۱۲ آذر ۱۳۹۸
یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (رای داده نشده)
Loading...

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اجرایی شدن یکی از مهمترین طرح های ملی بیان داشت: طرح ملی قبض سبز، نقش مهمی در ارتقای سطح خدمات رسانی و رفاه مشترکین، جلوگیری از اتلاف منابع و کمک به حفظ محیط زیست دارد که همزمان با مهرماه سال جاری در راستای تحول دیجیتال در این شرکت همگام با سراسر کشور در راستای ارتقا خدمات دهی و حفظ محیط زیست در حوزه خدمات مشترکین اجرایی گردید.

هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: برای تولید یک برگ کاغذ ۱۰ لیتر آب مصرف می گردد و بهای هر تن کاغذ حداقل ۱۷ درخت تنومند باید قطع گردد، این در حالی است که در استان کردستان بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار قبض برق در یکسال معادل ۸ تن کاغذ تولید و چاپ می گردد که در یک سال حداقل باید بیش از  ۱۴۰ درخت تنومند قطع گردد.

لهونیان در ادامه با اشاره به دستاوردهای حذف قبض کاغذی برق اذعان داشت: سهولت مشاهده سریع و پرداخت آسان قبض برق، امکان ارتباط دو سویه با مشترک از طریق پیامک، امکان ایجاد و توسعه سایر خدمات غیر حضوری مبتنی بر تلفن هوشمند و همچنین در دسترس بودن دائمی سوابق برق مصرفی و سوابق پرداخت برای مشترک، از دستاوردهای حذف قبض کاغذی برق می باشد.

لهونیان در ادامه عنوان کرد: با اجرایی شدن طرح ملی قبض سبز بسیاری از مشکلات گذشته قبوض کاغذی از بین رفته است، برای مثال درگذشته با وجود قبوض کاغذی برخی مشترکان بنا به دلایلی در صورت عدم دریافت قبض برق، به اجبار باید جهت چاپ مجدد و پیگیری قبض خود با مراجعه حضوری به شرکت توزیع برق علاوه بر اتلاف وقت خود هزینه ای توسط خود مشترک و شرکت توزیع برای این کار پرداخت می شد در حالی که با الکترونیکی کردن دریافت، مشاهده و پرداخت صورتحساب، دیگر شاهد چنین مشکلاتی و موارد متعدد مشابه آن نخواهیم بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به تشریح هر یک از روش های پرداخت صورتحساب برق مصرفی اذعان داشت: استفاده از ” لینک پیامک ” در صورتحساب ارسالی به مشترک، اولین راه پرداخت صورتحساب در روش تلفن همراه متصل به اینترنت است که این لینک، مشترک را به درگاه بانکی ارجاع می دهد و از این طریق مشترک به راحتی می تواند صورتحساب خود را  پرداخت نماید؛ استفاده از اپلیکیشن های پرداخت موجود در گوشی های هوشمند راه دیگر پرداخت با تلفن همراه می باشد که برای این منظور اپلیکیشن های مختلفی مانند: اپلیکیشن های خدمات غیر حضوری برق ایران، اپلیکیشن خدمات غیر حضوری برق استان کردستان، آسان پرداخت، ۷۲۴، کیف پول همراه پاسارگاد و تجارت الکترونیک پارسیان و …  هر مشترک با ثبت ” شناسه قبض ” خود می تواند صورتحساب خود را به راحتی پرداخت نماید.

هیوا لهونیان در ادامه با اشاره به مراجعه به وب سایت www.sappa.ir افزود: با مراجعه به این وب سایت هر یک از مشترکین برق استان می توانند مشاهده، کنترل و سپس صورتحساب خود را نیز پرداخت نمایند.

وی در ادامه برای آن دسته از مشترکینی که تلفن همراه هوشمند ندارند و به همین دلیل نمی توانند به اینترنت وصل شوند گفت: این دسته از مشترکین می توانند براحتی با شماره گیری کد دستوری *۷۳۳*۱۵۲۱# یا *۷۴۱*۱۵۲۱# از طریق موبایل خود فقط با در دست داشتن شناسه قبض، نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام فرمایند.

لهونیان در ادامه بیان کرد: افرادی که نمیتوانند از شیوه های پرداخت ذکر شده از طریق تلفن های همراه استفاده کنند می توانند با مراجعه به دستگاه های عابر بانک  (ATM) و یا با استفاده از دستگاه های  (POS)  و با ثبت شناسه قبض که از طریق پیامک برای آن ها ارسال شده است، نسبت به پرداخت اقدام فرمایند.

هیوا لهونیان در ادامه گفت: با وجود همه روش های الکترونیکی پرداخت قبوض که مشترکین می توانند در کمترین زمان و بدون نیاز به مراجعه حضوری قبوض خود پرداخت نمایند این شرکت با پیشبینی برخی از مشکلاتی که ممکن است برای افراد سالمند و فاقد سواد ابتدایی یا رایانه ای در این مسیر پیش آید، تدابیری اندیشیده که این افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر ICT روستایی فقط با اعلام شناسه قبض خود به کارگزار و متصدیان این دفاتر، جهت پرداخت قبض خود اقدام نمایند.

لهونیان در بخش دیگری از صحبت های خود به بعضی از مشکلات احتمالی ناشی از حذف قبوض برق نیز اشاره کرد و اذعان داشت: قطع به یقین هر تغییری در سطوح ملی با مشکلاتی رو به رو خواهد بود که طرح ملی قبض سبز نیز از این قاعده مستثنی نبوده اما دستیابی به راه حل مشکلات این طرح، منوط بر همکاری، همراهی و مشارکت مردم  شریف استان می باشد چراکه تنها با استفاده  مردم از این طرح، می توان به نواقص آن پی برد و به دنبال راه حل آن بود و در غیر اینصورت توسعه ای ایجاد نخواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان به طرح ها و پروژه های دیگری در راستای ارتقا کیفیت خدمات اشاره کرد که اجرای آن ها هر چند مقداری زمانبر است و اعتبارات کلانی را نیز می طلبد که هزینه می شود اما در تلاش است بتوان بخشی از پروژه ها را اجرایی و عملیاتی نمود، از جمله: اصلاح و استاندارد سازی ولتاژ شبکه توزیع برق در سطح استان، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگه دار، اصلاح شبکه فرسوده شهری و روستایی، ارائه خدمات به صورت غیر حضوری به متقاضیان خدمت و حذف و کمرنگ نمودن مصرف کاغذ در پروسه اداری.

 

image_pdfimage_print