1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان صلاح الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه در تشریح این خبر گفت: هدف از برق رسانی به روستاها را ،استاندارد سازی و بهسازی شبکه برق ،بالابردن امکان افزایش تولیدمحصولات کشاورزی و دامداری،بهبود وضعیت اقتصادی،بهداشتی و معیشتی درروستای مرزی و صعب العبور نام برد.

وی درادامه اذعان داشت:محرومیت و نبود زیرساخت لازم در این مناطق در گذشته موجب مهاجرت اهالی این روستاها به شهرها بوده دراوایل انقلاب اسلامی با احداث شبکه و تامین برق روستائیان اکنون اصلاح و بهسازی شبکه،امکان مهاجرت معکوس فراهم شده است.

وی درادامه افزود:با توجه به اولویت بندی این مدیریت در انجام پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار،برنامه ریزی برای انجام این کار در روستای مرزی ننور به دلیل مشکلات ناشی از ضعف ولتاژ ،تجاوز به حریم و فرسودگی شبکه وارد فاز اجرایی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:در اجرای عملیات این پروژه 2291 متر شبکه سیمی برکنار و تبدیل به کابل خودنگهدار شده و همچنین تعداد 31 مورد رفع حریم و 48 فاصله اصلاح سطح مقطع در مسیرصورت خواهد گرفت.

قادری در پایان یادآور شد:کار تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار یک فرصت ویژه برای اصلاح کلی شبکه فشار ضعیف میباشد که در درجه اول باعث کاهش خاموشی و پایداری بیش از پیش شبکه خواهد شد.