1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان، در جلسه مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، با ذکر اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده، شرایط جوی بارش سنگین باران در روزهای شنبه تا دوشنبه آسمان استان را فرا خواهد گرفت، اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ای و هم‌چنین ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مشترکین در این شرایط بحرانی، الزام آمادگی لازم به کلیه مدیران امور برق استان اعلام گردید.

وی با تأکید بر لزوم بررسی وضعیت دکل‌های ارتباطی، شبکه برق‌رسانی و هم‌چنین نقاط مستعد، حادثه‌خیز و مشکل‌ساز، گفت: این بازرسی بایستی قبل از شروع باران در استان اتمام پذیرد و در صورت وجود هرگونه چالش و یا مشکلی، هم اکنون مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان الزام توجه به موجودی انبارهای شرکت، تصریح کرد: تجهیزات اساسی از جمله تیر، ترانس و کابل‌های خود نگه‌دار و… با در نظر گرفتن احتمال وارد آمدن هرگونه آسیب احتمالی به تجهیزات برق و شبکه، آماده و در دسترس قرار گیرد.

وی در ادامه با گریز به بحث ایمنی شهروندان و نیروهای بخش اتفاقات و عملیات برق، گفت: در صورت وقوع حوادث، کلیه عملیات در اسرع وقت و با رعایت ایمنی کامل انجام گیرد تا مشکلی برای هیچ یک از افراد به وجود نیاید.

لهونیان با ذکر اینکه کلیه مدیران و واحدهای عملیات و اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: کلیه مرخصی‌های این شرکت (در ایام هشدار داده شده) لغو گردید و کلیه واحدها به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام اینکه امید است نزول نعمت باران بدون بروز آسیب و تلفات صورت پذیرد، افزود: نباید از خاطر دور داشت که این مهم با مدیریت صحیح و رعایت الزامات میسر میگردد.

وی با اشاره به شناسایی بخش‌های آسیب‌پذیرتر که شامل شبکه‌های کنار رودخانه‌ها و دیگر مسیرهای خطرآفرین، گفت: با شناسایی این مناطق، آمادگی لازم با استقرار نیروهای عملیات و اتفاقات در این مناطق لحاظ گردید که امید آن می‌رود، هیچ مشکل غیرقابل کنترلی در این پروسه زمانی رخ ندهد.

لهونیان با درخواست اینکه باید قبل از شروع بحران، مستندسازی و برآورد هزینه‌های احتمالی توسط افراد متخصص در این خصوص انجام پذیرد، ادامه داد: این تأکید بدان خاطر اهمیت دارد که قبل از وقوع بحران هشدارها و موارد آمادگی‌های لازم داده شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه بر اساس مستندات موجود شبکه توزیع نیروی برق در مقابل سیل‌های گذشته مقاومت خوبی داشته و خوشبختانه ثبات بر آن حاکم است، یادآور شد: شرایط در روزهای آتی متفاوت اعلام شده به همین خاطر آمادگی‌ها نیز با توجه به پتانسل خطرات لحاظ گردید، امید است با هماهنگی که با ستاد بحران، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان صورت پذیرفته، این چند روز با کمترین مشکل طی شود.