1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد امین حریقی مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره در تشریح این خبر گفت: با جایگزینی کنتورهای هوشمند مشترکان دیگر می‌توانند بصورت لحظه ای، میزان برق مصرفی خود را بررسی و از آن اطلاع پیدا کنند از طرف دیگر این مدیریت با نصب کنتورهای هوشمند ،به‌راحتی می توان  بار شبکه را مدیریت نماید.

وی در ادامه با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح فهام ،دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور صورتحساب بشدت كاهش خواهد یافت، تصریح کرد:کاهش تلفات غیر فنی ، مانیتورینگ تلفات فنی شبکه توزیع ، افزایش کیفیت خدمات دهی و کاهش مدت زمان قطعی برق و نظارت بر کیفیت ولتاژ تحویلی به مشترکین از جمله مزایای اجرای شدن این طرح ملی است.

حریقی در ادامه اذعان داشت: درراستای هوشمند سازی لوازم اندازه گیری تعداد 247 دستگاه کنتور دیماندی و غیردیماندی در سه ماهه نخست سال جاری با اعتباری بالغ بر 2 میلیاردو230 میلیون ریال نصب و راه اندازی گردید.

 وی در ادامه افزود: جایگزین نمودن کنتور های هوشمند به جای کنتورهای قدیمی دیماندی و غیردیماندی مشترکین در بخش های خانگی و کشاورزی با هدف اصلاح لوازم اندازه گیری، تعداد203 دستگاه نیز با اعتباری بالغ بر 5 میلیاردو 800میلیون ریال هزینه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و كارهای خوبی در این مدت در بحث فناوری‌های نوین صورت گرفته است و با بستر ‌سازی‌های مناسبی كه در حال انجام است، افق‌های روشنی از لحاظ تحول مهندسی شبكه‌های توزیع برق در سطح شهرستان دیواندره پیش‌بینی شده است .