1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، شهرام بهمنی مدیر برق شهرستان کامیاران در تشریح این خبر گفت :با توجه به اینکه کنتورهای هوشمند یکی از نیازهای اعمال برنامه های مدیریت بار است بنابراین هرگونه تحول در چگونگی مصرف انرژی مستلزم لوازم اندازه گیری چند تعرفه ای است که کنتورهای هوشمند این نقش را به خوبی ایفا میکنند.

وی در ادامه اذعان داشت : نصب و راه اندازی این کنتورها درراستای اجرای، طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام) است که یکی از پروژه های ملی و مهم صنعت برق و به عنوان اولین و زیربنایی ترین قدم در زمینه هوشمندسازی سیستم قدرت به شمار می رود  که درخردادماه به  بهره  برداری  رسید.

وی درادامه ازاهداف نصب کنتورهای هوشمند برای انشعابات غیر دیماندی با اولویت مشترکان پرمصرف در طرح های مدیریت مصرف خبر داد و گفت: این طرح با هدف بالا بردن بهره وری ،کاهش تلفات انرژی   و فراهم کردن زیرساخت  مناسب  جهت مدیریت بار و مدیریت مصرف مشترکان برق وایجاد زمینه قرائت از راه دوردانست که میتواند تاثیر بسزایی در ارتقاء خدمات دهی عمومی بویژه در زمان پیک مصرف برق داشته باشد.                                                                             

بهمنی در ادامه خاطرنشان کرد: کاهش تلفات در شبکه های توزیع ، تشویق مشترکین به کاهش مصرف ، مدیریت مصرف از طریق کاهش دیماند را از دیگر مزایای این طرح دانست.                                  

اعتبار این پروژه 5میلیارد ریال بوده که ازمحل اعتبارات داخلی شرکت توزیع تامین گردیده است و توسط مجموعه همکاران اداره مشترکین برق آن شهرستان در مدت  ده روز کاری به اتمام رسید.