1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اسعد خالدی در تشریح این خبر گفت : مسئله برق رسانی به روستاها درراستای مهاجرت معکوس از اهمیت و ظرافت خاص برخوردار است و چنانچه توجه خاص به آن مبذول نگردد عوارض نامطلوب و غیره قابل جبرانی در پی خواهد داشت، زیرا تاخیر و تعلل در این مهم سیل مهاجرت روستائیان به شهرها را تشدید خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: بخش اعظمی از این روستاها، در مناطق صعب العبور و با دسترسی بسیار سخت قرار دارند و همین امر نیز باعث می شود تا هم سختی های کار و همچنین عملیات اجرایی برقرسانی به این روستاها دو چندان شود که این مهم مستلزم استفاده از تجهیزات و ماشین الات پیشرفته است.

وی در ادامه اذعان داشت:برای اجرای این پروژه 7250مترکابل خودنگهدار جایگزین شبکه  سیمی مسی  گردیده وبسیاری ازمنازل وساختمانهای این روستا که درمسیرحریم برق بودند رفع حریم شدند.

خالدی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این پروژه کاهش اتلاف انرژی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش مخاطرات برق گرفتگی، جلوگیری از سرقت شبکه ،استاندارد سازی شبکه ، کمک به بهبود مبلمان شهری و روستایی ، کاهش خاموشی ها  و از همه مهمترافزایش رضایتمندی مشترکان را ازاهداف اجرایی این طرح دانست.

وی در پایان گفت: برای انجام این پروژه درمجموع مبلغی بالغ بر5میلیاردو 800 میلیون ریال ازمحل منابع داخلی شرکت هزینه شده است که بخشی ازمشکلات این روستاها ازقبیل؛ضعف ولتاژ ،فرسودگی شبکه وعدم تقسیم صحیح باردربین فیدرها مرتفع گردید

لازم به ذکراست این سه پروژه به جهت اهمیت فراوان درهفته دولت  سال جاری باحضورنماینده مردمی  شهرستانهای سنندج ،دیواندره ،کامیاران  ،فرمانداروجمعی ازمسئولین ادارات به نمایندگی ازسایرپروژه های این شهرستان به بهره برداری رسید.