1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان آقامحمدی مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان در تشریح این خبر گفت: در مناطقی از شهرهای بزرگ با توجه به وجود بافت شهری فرسوده ونبود فضای كافی و مناسب برای سیمهای هوایی، صخره ای بودن مسیر برای كابل كشی زمینی و نبود امكانات و دشواری تردد تجهیزات و ماشین آلات در مناطق كوهستانی و خارج از شهر، این مدیریت را ناگزیر به كارگیری انواع هادیهای روکشدار بویژه كابلهای خودنگهدار (عمدتا از نوع فشار ضعیف) نموده است.

وی در ادامه اذعان داشت: از جمله مزایای عمده استفاده از كابل خود نگهدار در شبكه‌های هوایی توزیع برق ،كاهش تلفات انرژي، کاهش احتمال اضافه ولتاژهای ناشی از رعد و برق، كاهش تلفات با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات ،پايداري شبكه ، جلوگیری از سرقت شبكه ، اصلاح آرايش شبكه وافزايش ضریب ايمني در محيط كار  عنوان کرد.

وی در همین راستا از اتمام پروژه تبديل سيم مسي  به كابل خودنگهدار شهر بلبان آباد با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 264 میلیون ریال خبر داد.

وی در ادامه افزود: در مواردی که استفاده از خطوط با هادیهای لخت(سیم های مسی) منجر به بروز حوادث گذرا می شود و یا اینکه رعایت حریم و سایر نکات فنی و ایمنی شبکه برق مقدور نیست استفاده از کابلهای خود نگهدار هوایی راه حل منطقی است.

وی در پایان افزود: با اجرای این طرح بالغ بر چهار کیلومتر از شبکه هوایی قدیمی این مناطق به کابل خودنگهدار جایگزین شد که این کار ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی و افت جریان،قطعا کاهش خاموشی‌های ناشی از سرقت شبکه و ارتقا رضایتمندی مشترکین برق را نیز به دنبال خواهد داشت.