1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح این خبر گفت:  تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح استان از اهداف استراتژیک شرکت است .

وی در ادامه به برخی از مزایایی عمده استفاده از كابل خود نگهدار در شبكه‌های هوایی توزیع برق اشاره کرد و گفت: از مزایای اجرای این طرح افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، کاهش انرژی توزیع نشده، کاهش هزینه شاخه زنی در مناطق مشجر، کاهش تلفات با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات، کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست و افزايش سطح ايمني شبكه برق نام برد.

وی در ادامه افزود: یکی از اهداف مهم شرکت برای تبدیل شبکه های سیم مسی به کابل خودنگهدار، بهسازی شبکه های فرسوده، جلوگیری از سرقت و خدمت رسانی مطلوب و مطمئن به مشترکان برق است.

وي در پایان با اشاره به بازسازی شبکه فرسوده روستاهای شهرستان دهگلان خاطر نشان کرد:عملیات اجرایی تبدیل 2440 متر شبکه سیم مسی روستای لاله ای به کابل خودنگهدار به منظور ارائه خدمات بهتر و کسب رضایتمندی روستاییان ،با صرف هزینه ای بالغ بر 1 میلیاردو 267 میلیون ریال به بهره برداری رسید.