1

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره از تعدیل 350 چراغ روشنایی معابر درون‌شهری و برون‌شهری در این شهرستان خبر داد و افزود: باتوجه به شروع فصل سرما ضروریست با اتخاذ تصمیمات مدیریتی صحیح، میزان قطعی برق را در این شهرستان کاهش دهیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عطاالله میرزایی مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره به شروع فصل سرما و احتمال قطعی برق در این شهرستان اشاره کرد و افزود: افزایش مصرف گاز در فصل زمستان از طرفی و گازسوز بودن نیروگاه‌های تولید برق در کشور از طرف دیگر احتمال کاهش تولید برق را به دنبال دارد.

وی گفت: لذا ضروریست تا با اقدامات پیشگیرانه و اخذ تصمیمات درست، قطعی برق را در این شهرستان کاهش و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری به عمل آید.

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره تعدیل شبکه روشنایی معابر شهری و بین‌شهری را ازجمله اقدامات موثردرمدیریت مصرف برق عنوان کرد و اظهار داشت: بدین منظور در فصل سرما چراغ‌ها در برخی بلوارهای کم تردد سطح شهر به‌صورت یک‌درمیان و زیگزاگی روشن می‌شوند.

میرزایی با اشاره به فعالیت 4 اکیپ شهری و روستایی برای اجرای این طرح در شهرستان دیواندره، بیان کرد: این طرح در مناطق پرتردد و حادثه‌خیز مانند میادین، دوربرگردان و چهارراه‌ها اجرانمی شود و روشنایی این مناطق همچون گذشته به‌صورت کامل برقراراست.

وی گفت: در همین راستا مقرر است زمستان امسال 350 چراغ روشنایی معابر درون‌شهری و برون‌شهری در شهرستان دیواندره تعدیل گردد.

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه مصرف هر پایه چراغ نصب‌شده در معابر 12 متری موجود در بلوارها برابر با یک واحد مسکونی است، عنوان کرد: با اجرای این طرح نصف پایه‌های برق از مدارمصرف خارج‌شده و انرژی بیشتری به چرخه تولید بازگردانده می‌شود.

میرزایی با اشاره به اینکه چراغ‌های روشنایی جاده‌های بین‌شهری نیز با همکاری راهداری این شهرستان تعدیل‌شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با تعدیل روشنایی معابر شهری وبرون شهری دردیواندره وزرینه اوباتو بیش از 75 کیلووات باردرشبکه برق صرفه جویی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در زمستان امسال تعرفه برق به روال قبل بازگشته و تخفیف درصدی که در ماه‌های گرم سال اعمال می‌شد در این فصل حذف می‌شود، اظهار داشت: لازم است تا مشترکان برق برای کاهش هزینه‌های برق مصرفی، حداکثر صرفه‌جویی رادراستفاده از لوازم برقی داشته باشند.