1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اسعد خالدی در تشریح این خبر گفت: نظر به اینکه یکی از مطالبات همیشگی اهالی روستاها بحث تکخوانی کنتورهای روستایی بوده است. مشترکان 5 روستای (علی آباد شیلان – زروان- برزاب- چناران- شیلان) با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال از حالت بازفروش خارج و تبدیل به تکخوانی شدند.به اتمام رسید و مشترکین این روستاها منبعد هزینه برق مصرفی خود را در قالب اشتراک اختصاصی و بصورت مجزا پرداخت می نمایند.

وی درادامه افزود: براساس ” بند ز تبصره 9 ” قانون بوجه، تامین برق و توسعه طرح تکخوانی کنتورهای روستایی (بازفروش) با هدف جلب رضایت مشترکان، یکی از اولویتهای برنامه کاری شرکت های توزیع برق محسوب میشود برهمین اساس در 6 ماهه اول سال جاری مشترکین این روستا قبوض برق مصرفیشان، بصورت تکخوانی تهیه و توزیع می گردد.

خالدی در ادامه اذعان داشت: کار تکخوانی 15 روستای دیگر با تعداد 2560 خانوار دردستور کار این امور خواهد بود تا هدف معین شده مبنی بر تکخوانی 20 روستا در سال 1400 محقق شود. روستاهای تکخوانی شده ی امور برق جنوب سنندج در پایان سال با احتساب این روستا (در صورت تحقق) به 48 روستا خواهد رسید.

وی درادامه خاطرشان کرد: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای بازفروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در برخی از روستاها، ایجاد نارضایتی مابین روستانشینان، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکان، حذف انشعابات غیرمجاز، ایجاد عدالت در پرداختی ها ، مرتفع خواهد شد.

خالدی در پایان یادآور شد: این امور آمادگی لازم را دارد تا به منظور توسعه طرح تکخوانی انشعابات روستایی در راستای جلب رضایت مشترکین روستا و جمع آوری انشعابات فرعی این پروژه را در سطح این امور بطور کامل عملیاتی نماید.

لازم به ذکر است تعداد روستاهای حوزه برق جنوب سنندج 75 روستا میباشد.