1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ،هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح این خبر گفت : استان کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور است که خدمات مختلفی از جمله برق در نقاط دور و نزدیک روستایی این استان فراهم شده که زمینه رفاه و آسایش مردم را ایجاد کرده و امسال نیزدر سال جهش تولید ، پروژه برقرسانی به این روستا افتتاح گردید.

وی در ادامه اذعان داشت: روستاي پيران كهن در نقطه صفر مرزي شهرستان مریوان با جمعیت زیر  20 خانوارواقع شده که در دوران جنگ تحميلي خالي از سكنه شد و با توجه به بازگشت اهالي به روستا و احداث منازل مسكوني و اشتغال به كار كشاورزي و دامداري درخواست برقرساني از سال 97 به شرکت توزیع برق کردستان داده شد كه پس از اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذیصلاح در سطح وزارت کشور، نسبت به احداث شبکه و تامین برق روستا ، در دهم تیر ماه اقدام گردید.

وی در ادامه افزود: برقدارشدن اين روستا در سال جهش توليد ، در راستای کمک به مهاجرت معکوس به روستاها بوده تا علاوه بر ایجاد زمینه رفاه و آسايش مرز نشينان، نسبت به فعال نمودن بخش کشاورزی و دامپروری در روستای پیران کهن اقدام شود .

لهونیان در پایان خاطرنشان کرد:اين پروژه  با احداث 3 كيلومتر شبكه فشار متوسط هوايي و يك دستگاه پست هوايي 50 كاوا ، 80 متر شبكه فشار ضعيف زميني ، 780 متر شبكه فشار ضعيف هوايي با اعتباری بالغ بر 7 میلیاردو466 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

لازم بذکر است در مراسم افتتاح پروژه برقرسانی به روستای پیران کهن شهرستان مریوان، مدیرکل دفتر حراست مرکزی ، مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل ،  فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان مریوان ، فرمانده هنگ مرزی ، معاونت سپاه مریوان، جمعی از روحانیوان و مدیران شهرستان و جمع زیادی از اهالی روستا ، حضور داشتند.