1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق کردستان عبیدعلی محمدی در توضیح این خبر گفت: شرکت توزیع برق کردستان در راستای کاهش آسیب پذیری شبکه های توزیع برق در برابر سرقت تجهیزات و تاسیسات توزیع، اقدام به اجرای طرح پیشگیری از سرقت (پاس) در سراسر استان کرده است.

وی با بیان اینکه این روزها سرقت تجهیزات برقی  یک چالش جدی است که صدمات و خسارات قابل توجهی به شبکه های توزیع برق وارد می کند، افزود: سرقت تجهیزات شبکه  موجب آسیب جدی  به وسایل و تجهیزات الکتریکی مشترکان می شود.

رییس کمیته پیشگیری از سرقت شرکت توزیع برق کردستان اذعان داشت: در فاز اول برای  اجرای طرح، ایمن سازی شبکه های توزیع فشار ضعیف سیمی با نصب بیش از 10 هزار اسپیسر (فاصله انداز و نگهدارنده شبکه) طی 5 ماه ابتدایی سال جاری صورت گرفته و برنامه نصب 50 هزار اسپیسر دیگر تا پایان سال نیز در دستور کار است.

  وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در طرح پاس تا پایان سال جاری 2000 کیلومتر شبکه سیمی فرسوده ی استان به منظور جلوگیری از سرقت و خدمات رسانی مطلوب  به مشترکان به کابل خودنگهدارتبدیل خواهد شد، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، رفع ضعف ولتاژ، جلوگیری از سرقت انرژی و توجه به مسائل زیست محیطی  از جمله مزایای استفاده از کابل خودنگهداراست.

علیمحمدی ایمن سازی ترانسفورماتورهای توزیع هوایی با نصب دستگاه هشدار دهنده، جوشکاری پایه های ترانسفورماتورها را از دیگر اقدامات اجرایی در طرح ” پاس ” عنوان کرد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد نا ایمن، مشاهده برق های غیرمجاز و دستکاری لوازم اندازه گیری و سرقت تجهیزات و یا انرژی و سایر موارد در حوزه برق با شماره 121 واحد اتفاقات و عملیات برق تماس بگیرند و موارد مربوطه را جهت بررسی و رفع در کمترین زمان ممکن، اطلاع دهند.