1

شهرام بهمنی،مدیر برق شهرستان کامیاران در تشریح این خبرگفت : سرقت سیم مسی و تجهیزات برق علاوه بر خسارت های مالی، در استمرار خدمات رسانی به این روستا موجب اختلال شده و عده ای از مشتركان را به مدت زیادی در تامین برق با مشكل مواجه می كند.که با تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه روستای شیروانه با داشتن حدود 250 خانوار و  باحدود 1500 نفر جمعیت یکی از روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی از دهستان بیلوار است ،گفت: این روستا با توجه به ساخت و ساز ساختمان ،پدیده سرقت انرژی وسیمهای برق تا کنون بارها اتفاق افتاده که خسارات زیادی را به شبکه برق و وسایل برقی مشترکین وارد کرده است.

وی  در ادامه به برخی از مزایای عمده استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق اشاره کرد و گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، کاهش انرژی توزیع نشده ، کاهش پارگی خطوط فشار ضعیف، کاهش میزان استفاده‌های غیر مجاز از برق، افزایش ایمنی در هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارت‌ها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی،می توان  به عنوان مهمترین مزایای آن‌ها نام برد.

شهرام بهمنی مقدار ریالی و حجم فیزیکی اجرای این پروژه را چنین بیان کرد : نصب و کابلکشی 5000 متر کابل خود نگهدار و برکناری و جمع آوری 5000 متر سیم مسی  ،تفکیک فیدرهاوتعادل بار، باصرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 437 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با توسعه و ادامه این روند، شاهد افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش انرژی توزیع نشده باشیم.