1

به گزارش روبط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد امین حریقی در تشریح این خبر گفت: هدف از اجرای طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار،رفع ضعف ولتاژ برق مشترکان شهری و روستایی، جمع آوری سیم برق غیرمجاز، جلوگیری از سرقت سیم برق، کاهش تلفات و  اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده و سیمی نام برد.

وی در ادامه اذعان داشت:عملیات اجرای این پروژه اصلاح 2000 متر شبكه فشارضعيف هوايي تبديل سيم به كابل خودنگهدار محله ي كاني باوان ديواندره با اعتبار 1میلیارد و 465 میلیون ريال به بهره برداری رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله مزایایی عمده استفاده از كابل خود نگهدار در شبكه‌های هوایی توزیع برق افزایش قابلیت اطمینان شبكه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی،كاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه،امكان نگهداری و سرویس شبکه هنگامی كه خط برقدار است، افزایش ایمنی در هنگام كار بر روی خطوط و كاهش خسارتها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی ، استاندارسازی شبکه و زیباسازی مبلمان شهری می توان نام برد.

وی در پایان افزود: با اجرای این طرح بالغ بر 2000متر شبکه قدیمی این مناطق به کابل خودنگهدار جایگزین شد که این کار ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی و افت جریان ،قطعا”کاهش خاموشیهای ناشی از سرقت شبکه و ارتقا رضایتمندی مشترکین برق رانیز به دنبال خواهد داشت.