1

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: جهت رفع ضعف ولتاژ برق در برخی نواحی استان، امسال تاکنون 30 پروژه رفع ضعف ولتاژ با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در استان اجرایی شده و یا در حال اتمام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فاتح عبدی معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ارائه برق مطمئن وپایداررا ازاولویت های اصلی شرکت توزیع برق استان عنوان کرد وافزود: با توسعه  شهرک های جدید و افزایش ساخت و سازها، در ساعات اوج مصرف علی الخصوص در فصل تابستان، تقاضا برای مصرف برق افزایش می یابد و در نتیجه در برخی نواحی استان مشکلاتی از قبیل ضعف ولتاژ و نوسان برق به وجود می آید.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: بر همین اساس، مناطق دارای افت ولتاژ در شهرستانهای استان شناسایی‌شده و پروژه‌هایی در این رابطه در سال جاری تعریف و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا 30 پروژه رفع ضعف ولتاژ با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در استان اجرایی شده و یا در حال اتمام است، افزود:این پروژه ها شامل احداث 21 دستگاه پست هوایی کم تلفات، احداث 5 کیلومتر خط 20 کیلو ولت و 10 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی می باشد که منجر به افزایش ولتاژ و پایداری شبکه گردید.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اضافه کرد: با اجرای این پروژه‌ها متعادل‌سازی بار ترانسفورماتورها وفیدر های موجود و همچنین آزاد‌سازی ظرفیت ترانس های موجود به منظور تامین برق مشترکین جدید در آینده نیز فراهم خواهد شد.

عبدی در پایان با تاکید بر ادامه روند شناسایی مناطق دارای ضعف ولتاژ در سطح استان کرستان گفت: با تخصیص اعتبارات لازم روند اجرای پروژه های مرتبط با این حوزه در سالهای آتی همچنان تدوام خواهد داشت.