1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فرهاد میمنت آبادی در تشریح این خبر گفت: با تداوم فصل گرما درتابستان و دغدغه ما برای رفع ضعف ولتاژ وتلفات شبکه ها ، مصمم شدیم تا در نقاطی که مصرف انرژی انتظار بالاست و احتمال خاموشی و افت ولتاژ وجود دارد، از دستگاههای جبران ساز استفاده نموده و خازن گذاری نماییم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : نصب 9 دستگاه خازن 1.8 مگاوار در 3 نقطه مانوری (شهرک صنعتی دلبران ، شهر دلبران ، روستای الله یاری) برروی فيدر دلبران شهرستان قروه با اعتباری بالغ بر 2 میلیاردو 849 میلیون ریال از اعتبارات داخلی شرکت توزیع نصب و به بهره برداري رسيد.

وی در ادامه هدف از اجرای این طرح را افزايش بهره وري انتقال برق و همچنين كاهش تلفات برق بر روي شبكه توزيع نام بردو گفت :بارهاي مختلف موجود در شبكه برق، باعث تزريق توان راكتيو درشبکه و اشغال شدن ظرفيت شبكه ميشوند كه با خازن گذاري در شبكه ضمن آزاد سازي ظرفيت آن، باعث كاهش توان راكتيو و جلوگيري از خسارت احتمالي به تجهيزات شبكه نیزمي شود .

وی در پایان یادآور شد: اجرای این پروژه علاوه بر کاهش هزینه های تامین برق در بهبود کیفیت و افزایش میزان رضایت مندی مشترکین تاثیر بسزایی دارد.