1

محمد سعید سلطانی مدیر توزیع برق شهرستان سنندج درابتدای این مراسم بابیان اهمیت نقش نیروی انتظامی درامنیت شهروندان گفت:مهمترین رکن جامعه برای پیشرفت،آرامش است و تا زمانی که آرامش و امنیت در یک جامعه برقرار نباشد نمی توان مجالی برای پیشرفت پیدا کرد و این را در سایه تلاش این عزیزان در مبارزه با تخلفات و بزهکاری در سطح جامعه دانست و به سبب آن شاهد کوتاهی دست سودجیان و سارقان شبکه های برق و افزایش حس امنیت در جامعه هستیم.

وی درادامه افزود:اخیرا با افزایش قیمت سیم مسی وتجهیزات برقی، طمع سودجویان به سرقت این اقلام بیشترشده ولی خوشبختانه باپیگیریهای مامورین مرتبط کشفیات تجهیزات مسروقه برق وبه دام انداختن سارقان نیزروندروبه گسترشی داشته است.

درادامه معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق کردستان بابیان اقدامات پیش گیرانه درمقابل سرقت تاسیسات الکتریکی  خاطرنشان کرد:خسارت مالی به تجهیزات شبکه وزیان دیدن وسایل برقی مشترکین ازجمله آسیب های سرقت تجهیزات برقی است.

اکبر آبادی با اشاره به گسترده شدن سرقت کابلهای برق که سبب قطع برق و نارضایتی مردم شده عنوان کرد: میزان سرقت سیم مسی در 12 ماهه سال 98 نسبت به سال قبل آن 38/8 درصد افزایش داشته،ضمن اینکه 20 دستگاه ترانسفورماتور با قدرتهای مختلف نیز در سال 98 توسط سودجویان به سرقت رفته است.

وی در ادامه از اقدامات مهندسی این شرکت در راستای پیشگیری از سرقت سیم شبکه و تجهیزات الکتریکی افزود:از ابتدای سال 99 طرحهای فنی و مهندسی برای پیشگیری از سرقت  نظیر نصب اسپیسر ،جایگزینی کابل خودنگهدار به جای سیم های مسی، نصب منهول درکانالهای زیرزمینی و همچنین تعامل همه جانبه با نیروی انتظامی و برقراری گشتهای مشترک تلفیقی به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه از ساخت هشداردهنده سرقت خبرداد و گفت:به موازات طراحی این دستگاه و نصب آن در نقاط آلوده،تعدادی از سارقین در ماههای اخیر دستگیر شده اند.

سرهنگ مرادی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سنندج در پایان ضمن تشریح عملیات دستگیری سارقان آمادگی کامل مجموعه نیروی انتظامی شهرستان سنندج را برای  برخورد با سارقین و افزایش گشت زنی در سطح شهر سنندج و همکاری با مدیریت برق شهرستان سنندج را اعلام کرد.

در بخش پایانی این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از 23 نفر از پرسنل خدوم نیروی انتظامی شهرستان سنندج تقدیر شد.