1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبید علیمحمدی، معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع در تصریح این خبر گفت: امجد قادرمرزی مبتکر دستگاه قرقره کابل کشی برای شبکه توزیع برق می باشد، این دستگاه نسبت به دستگاه های مشابه مزایای قابل توجهی را دارا است که می توان به مهمترین آن ها که هزینه کمتر برای ساخت و همچنین کارایی بیشتراست، اشاره کرد.

وی در ابتدا با اشاره به مشکلات تبدیل اجرای سیم مسی به کابل خود نگهدار در سطح شرکت توزیع برق کردستان اذعان داشت: الزام به خاموشی مشترکین در حین کار، ممانعت در زمانی که مسیر مشجر می باشد و ممکن است باعث آسیب رسیدن به کابل ها گردد ، همچنین نیاز به وجود جرثقیل در حین کار و خستگی سیمبانان به دلیل حمل کابل، از مشکلات مهم در اجرای سیم مسی به کابل خود نگهدار است.

علیمحمدی در ادامه اذعان داشت: با استفاده از این دستگاه که توسط مبتکر قروه ای طراحی و اجرا گردید دیگر در تعمیرات و همچنین احداث شبکه، سرعت کار افزایش می  یابد، نیاز به خاموشی مشترکین در حین اجرای کار نمی باشد و همچنین درختان و مسیر مشجر مانع کار  نخواهد بود.

وی در ادامه به دیگر مزایای دستاورد مبتکر دهگلانی اشاره کرد و افزود:  ارزان بودن کالا در مقایسه با نمونه های مشابه، کارایی مناسب و ایجاد سرعت عمل در انجام مأموریت های اداری و همچنین عدم نیاز به دستگاه جرثقیل در حین کار، از مزایای استفاده از این دستگاه می باشد.

علیمحمدی در ادامه  با اشاره به لزوم کاهش هزینه ها در شرکت توزیع عنوان کرد: یکی از این راه کارها، دستگاه یدک کش و وینج کابل خودنگهدار است که توسط این نیروی خوش ذوق شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان طراحی و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه به حمل راحت، مطمئن و آسان قرقره ها در این دستگاه اشاره کرد و افزود: جهت تعمیرات شبکه و یا احداث شبکه های جدید در مناطق سطح استان که امکان حرکت برای یدک کش وجود داشته باشد از این دستگاه استفاده خواهد شد.

عبید علیمحمدی در پایان تأکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است همچنین در راستای تسریع در خدمات بهتر و ایمن تر، حمایت خود را از تولید این دستگاه اعلام کرده است که اکنون از مزایای وجودی آن در سطح شرکت بهره می گیرد.

لازم به ذکر است قادرمرزی تا کنون دو دستگاه قرقره کابل کشی برای شبکه توزیع برق استان تولید کرده است.

خاطر نشان می شازد علیمحمدی به همراه مدیر برق شهرستان دهگلان در هفته دوم مهر ماه سال جاری طی مراسمی از این مبتکر دهگلانی تقدیر به عمل آوردند.