1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خانم عطایی در تشریح این خبر گفت: با استقرار سیستم مدیریت انرژی به دنبال کاهش مصرف حاملهای انرژی(شامل برق؛ گاز و همچنین آب بعنوان یکی از منابع طبیعی مهم و محدود که برداشت و تولید و توزیع آن مستلزم صرف انرژی قابل توجهی میباشد) هستیم، شرکت توزیع برق کردستان در راستای مأموریت سازمانی خود که همانا توزیع و ارائه برق مطمئن و پایدار میباشد استقرار نظام مدیریت انرژی را به عنوان یکی از اهداف کلان و بخشی از ماموریت سازمانی خود مد نظر قرار داده است.

عطایی در ادامه سخنان خود تأیید کرد: با توجه به اینکه تبدیل شدن شرکت توزیع برق کردستان به سازمان سرآمد جزو برنامه میان مدت شرکت میباشد لذا از اوایل سالجاری همزمان با استاندارد 50001:2018، استقرار سیستم مدیریت انرژی به صورت یکپارچه و برای اولین بار در مجموعه مناطق ده گانه برق کردستان آغاز گردید.

عطایی ادامه داد: الزامات این استاندارد شامل خط مشی؛ شناسایی وضعیت فعلی سازمان؛ استانداردها و ضوابط؛ تعیین اهداف؛ پیاده سازی و در نهایت پایش و ارائه و اجرای راهکارها برای بهبود میباشد.همچنین این سیستم در مرحله نخست شامل مدیریت بر مصرف برق؛ گاز؛ سوخت و آب در کلیه فضاهای اداری و ماشین آلات در سطح کلیه امورها میباشد. یکی از مهمترین فایده اجرای این سیستم صرفه جویی در مصرف منابع انرژی و کاهش آلودگیهای زیست محیطی میباشد.

معاونت منابع انسانی استقرار سیستم انرژی را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: ضروری است که همه مدیران و کارکنان شرکت برای استقرار سیستم مدیریت انرژی اهتمام جدی داشته و نسبت به پایش مستمر و بهینه نمودن مصرف انرژی در قالب یک سیستم منسجم و پویا اقدام نمایند. لازم بذکر است در استقرار سیستم مذکور حوزه های کاری معا ونتهای فروش و خدمات مشترکین و مالی و پشتیبانی شرکت در سطح استان- بعنوان صاحبان اصلی فرایند های مرتبط- بصورت ویژه در اجرای برنامه های پیاده سازی با دفتر توسعه مدیریت همکاری دارند

عطایی در بخش پایانی سخنان خودگفت: اجرای این استاندارد به منظور هدایت سازمان در جهت کاهش هزینه انرژی و دیگرموارد تاثیرگذار بر محیط زیست از طریق یک مدیریت نظام مند میباشد.