1

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با صدور اطلاعیه ای ضمن تشکر از همراهی و همکاری مشترکین فهیم استان کردستان در خصوص مصرف بهینه برق با توجه به روند افزایشی موج گرما و به طبع آن سیر سعودی مصرف برق، از تمامی شهروندان درخواست کرد با مصرف بهینه برق، شرکت توزیع را در تامین برق پایدار، یاری رسانند‌.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان مهندس هیوا لهونیان دراین خصوص اظهارداشت:‌ با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص افزایش دما و پایداری هوای گرم طی روزهای اخیر، مصرف برق افزایش چشمگیری داشته است اما خوشبختانه با همراهی موِّثر مشترکین استان در صرفه جویی و مدیریت مصرف برق، تاکنون خاموشی ناشی از اوج تقاضا را شاهد نبوده ایم.

باتوجه به افزایش دما و به طبع آن افزایش مصرف برق شاهد رشد بار در شبکه ها هستیم بر همین اساس در این شرایط بیش از هر زمان دیگری به مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین گرامی استان نیازمندیم.

لهونیان با اشاره به ساعتهای اوج مصرف انرژی ( ساعت ۱۲ لغایت ۱۶ و ساعت ۲۰ الی۲۴ ) در استان تاکیدکرد: اگرمشترکین استان تنها۱۰درصد از مصرف برق خودراکاهش دهند، تابستانی بدون خاموشی راخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شبکه برق استان در شرایط پایدار میباشد گفت: امید داریم با تلاش مجموعه همکاران صنعت توزیع برق  و همراهی و همکاری مشترکان و صرفه جویی ده_درصدی درمصرف برق، ایام پیک بارتابستان امسال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل شرکت ‌توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه در خصوص راهکارهای مدیریت مصرف برق گفت: مشترکان می توانند در ساعت های اوج مصرف برق، کولرهای آبی خود را بر روی دورکند قراردهند، در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات آنرا بین ۲۵تا۲۶ درجه سانتیگراد تنظیم شود.

درساعت های اوج مصرف برق استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند: اتو، ماشین لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و … را به ساعتهای دیگری موکول کرده و تا حد امکان به منظورتامین نور در طول روز، از روشنایی طبیعی بهره گیرند تا ضمن مدیریت هزینه های ناشی از مصرف برق، در تامین برق پایدار برای شهروندان استان، شرکت توزیع برق را همراهی نمایند .

       لهونیان در پایان بیان نمود: چنانچه مشترکین خانگی کمتر از ۳۰۰ کلیووات در ماه مصرف نمایند و میزان برق مصرفی خود را در مقایسه با تابستان سال گذشته نیزکاهش داده باشند مشمول بهره مندی از تخفیف در هزینه برق مصرفی تابستان سال جاری، خواهند شد. اما در صورت عدم رعایت الگوی مصرف برق با افزایش ۱۶ درصدی بهای برق مصرفی در مقایسه با دیگر مشترکین مواجه خواهند بود و این ۱۶ درصد مازاد بر افزایش ۷ درصدی است که از تاریخ ۲۲ اردیبهشت برای کلیه مشترکین اعمال گردیده است.