1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون هم‌راستا با سایر شرکت‌های موفق در عرصه تأمین برق کشور، عملکرد موفقی در حوزه توزیع و فروش انرژی الکتریکی داشته است.

هیوا لهونیان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بالغ بر 654 هزار مشترک است، افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و نزدیک به 100 درصد مناطق  روستایی بالای ده خانوار استان، از نعمت برق برخوردارند.

وی در ادامه به برنامه‌های مناسبتی دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: 53 پروژه در شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعتباری بالغ بر  188 میلیارد و 383 میلیون ریال در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

لهونیان در ادامه با اشاره به 53 پروژه قابل افتتاح شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در دهه مبارک فجر اذعان داشت: در شهرستان سنندج 6 پروژه با اعتباری بالغ بر 16/14 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد به همین مناسبت 5 پروژه در شهرستان بانه و 4 پروژه در شهرستان بیجار نیز با اعتباری بالغ بر ( به ترتیب )  91/13 و  47/21        میلیارد ریال افتتاح می گردد، همچنین 4 پروژه در شهرستان مریوان و 5 پروژه در شهرستان دیواندره با اعتباری بالغ بر 94/15 و  82/17   نیز پروژه های خود را در دهه مبارک فجر افتتاح می کنند.

وی به  14پروژه شهرستان قروه اشاره کرد و بیان کرد: از این تعداد 13 پروژه افتتاح و یک پروژه در دهه مبارک فجر کلنگ زنی می گردد. اعتبار لازم برای کل پروژه های شهرستان قروه 42/51 میلیارد ریال می باشد، وی در ادامه بیان داشت به همین مناسبت 2 پروژه در شهرستان سروآباد و2 پروژه در شهرستان کامیاران با اعتبار بالغ بر  5/5 و 7/24 میلیارد ریال افتتاح می گردد لهونیان ادامه داد به همین مناسبت 11 پروژه نیز در شهرستان سقز با اعتباری بالغ بر  46/23    میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود به اهداف عمده این پروژه ها اشاره کرد و  تأکید کرد: رفع حریم و اصلاح شبکه، رفع ضعف ولتاژ و تامین برق متقاضیان، تکخوانی نمودن روستاها، برقرسانی به روستاهای فاقد برق، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، اصلاح شبکه روشنایی معابر، هوشمند سازی و به روز آوری کنتور، اصلاح و رفع فرسودگی شبکه از اهداف مهم اجرای پروژه های مذکور می باشد.