1

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از افزایش پایداری شبکه برق 10 روستای شهرستان قروه با احداث 525 متر شبکه فشار متوسط هوایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آبادی مدیر توزیع برق شهرستان قروه گفت: به دنبال گزارشات تعدادی از مشترکین برق مبنی بروجود نوسان و همچنین بررسی‌های کارشناسی شده از نرخ خرابی‌ها و قطع و وصل‌های ناخواسته در فیدر فجر و انشعاب نارنجک، وینسار و بهارلو، نسبت به اصلاح و افزایش پایداری شبکه در این منطقه اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: فیدر فجر با 177 پست یکی از فیدرهای طولانی در شهرستان قروه است که تعداد 10 روستا و چندین چاه کشاورزی در اطراف خود را تغذیه می‌کند.

میمنت آبادی بابیان اینکه در اجرای این پروژه شبکه از مسیرهای کشاورزی و دارای نوسان زیاد جدا شد، بیان کرد: در همین راستا خط نفوذی فشار متوسط هوایی نارنجک جهت افزايش ظرفيت پایداری شبكه و توسعه آن به طول 525 متر در این منطقه احداث شد.

وی با تأکید بر اینکه این طرح بر اساس مطالعات انجام‌شده جهت کنترل متوسط زمان خاموشی و به حداقل رساندن زمان بازیابی شبکه به اجرا درآمده است، اظهار داشت: در همین راستا با جابجایی دو دستگاه سکسیونر، دو دستگاه جداساز هوایی و احداث 525 متر شبکه فشار متوسط هوایی در مسیر نارنجک و همچنین تعمیرات جهادی، شبکه مذکور اورهال و نوسانات موجود درشبکه نیز برطرف گردید.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه گفت: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 665 میلیون ریال ازمحل اعتبارات داخلی شرکت توزیع کردستان انجام‌شده است.

میمنت آبادی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه امکان واگذاری انشعابات جدید در بخش‌های کشاورزی و صنعتی را نیز در این منطقه مهیا کرده است، گفت: درحال حاضر شبکه برق پایدار و از ضریب اطمینان 100 درصدی برخوردار است.

وي افزود: در روزهای آتی روند اجرای این پروژه ادامه خواهد داشت و شاهد شبکه برق پایدار با ظرفیت اطمینان بالا در راستای افزایش تولید و واگذاری انشعاب به متقاضیان و مشترکین خواهیم بود.

شایان‌ذکر است 124 روستا در شهرستان قروه وجود دارد که تمام روستاهای بالای 5 خانوار آن از نعمت انرژی برق برخوردارند.