1

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج با اشاره به اینکه کل شبکه سیم مسی برق موجود در حوزه شهری امور برق شمال سنندج به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده است، افزود: تا پایان شهریور سال آینده نیز شبکه سیمی 103 روستای این امور مجهز به کابل خود نگهدار خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد آزاد حسینی مدیر امور توزیع برق شمال سنندج گفت: درمجموع 590 کیلومتر شبکه سیم فشار ضعیف در شهر و روستاهای امور توزیع برق شمال سنندج وجود دارد که 392 کیلومتر آن شهری و 198 کیلومتر آن نیز در حوزه روستایی قرار دارد.

وی از تبدیل کل شبکه سیم مسی شهری در امور توزیع برق شمال سنندج به کابل خود نگهدار خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح امروز 20 آذرماه به پایان رسید.

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج با اشاره به اینکه تا سال 99 تنها 105 کیلومتر شبکه سیم مسی در حوزه شهری این امور به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده بود، اظهار داشت: طی دو سال اخیر عملیات تبدیل 287 کیلومتر شبکه سیم مسی باقی‌مانده نیز بااعتباری بالغ‌بر 86 میلیارد ریال هزینه به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه کابل‌های خود نگهدار مزایای زیادی دارند که متوقف شدن فعالیت سارقان سیم برق تنها یکی از این مزایای آن است، خاطرنشان کرد: كاهش میزان استفاده‌های غیرمجاز از برق، افزایش قابلیت اطمینان شبكه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، كاهش هزینه شاخه زنی در مناطق مشجر و امكان نصب خط جدید كابل خود نگهدار در كنار خط قبلی بر روی یك تیر تنها بخشی از مزایای استفاده از کابل‌های خود نگهدار است.

حسینی بیان کرد: بیشترین مناطق و منازل مسکونی فرسوده و قدیمی در حوزه امور توزیع برق شمال سنندج وجود دارد به‌گونه‌ای که قدمت شبکه برق در برخی مناطق به بیش از 50 سال برمی‌گردد که همین امر باعث شده تا علاوه بر سختی کار، عملیات تعویض و اصلاح همزمان در این مناطق اجرا شود.

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج بابیان اینکه برای اجرای این طرح 9 اکیپ فعالیت داشتند، افزود: همزمان با اجرای عملیات تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در حوزه شهری این امور، بیش از 400 اصله تیر برق نیز اصلاح و نوسازی شد.

وی با اشاره به وجود 103 روستا در حوزه امور توزیع برق شمال سنندج، گفت: مقرر است تا پایان شهریور سال آینده کل شبکه فشار ضعیف روستاهای موجود در امور برق شمال سنندج به کابل خود نگهدار تبدیل شود.