1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فرهاد میمنت آبادی در تصریح این خبرگفت: شهرستان قروه با وسعت حدود 2430 كيلومتر مربع ، 140192 نفر جمعيت و 24 فيدر فشار متوسط از سه پست هاي فوق توزيع 20/63 قروه يك و قروه دو ، پست 20/63/132 بدر به شبكه سراسري برق متصل گرديده است و مشتركين مختلف را در پنج شهر و 124 روستا پوشش مي دهد.

وی درادامه اذعان داشت: با بررسي  بعمل آمده توسط همکاران از پست روستای زرین آباد این شهرستان  به دليل قدمت شبكه و فرسودگي موجود ، جابجايي و اورهال  پست هوایی 50 کاوا به مرکز بار میزان 300 متر شبکه 20 کیلوولت ، اصلاح و به بهره برداری رسید.

وي در ادامه از اجرای پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به طول 910متر افزود: همزمان با توجه به تعميرات فشار ضعيف و متوسط هوايي در نقاط مختلف روستا به صورت مستمر برروي شبكه موجود، 752 مترشبکه سیم مسی به 910 متركابل خودنگهدار تبدیل گردید.

میمنت آبادی درادامه افزود: به جهت پيشگيري از وقوع خسارات ، اتصالي و اعمال خاموشي ناخواسته و جلوگيري از ايجاد خسارت و زيان به لوازم برقي مشترکين روستا با تخصيص اعتباری بالغ بر 3 ميليارد و 721 ميليون ريال در مدار بهره برداري قرار گرفت.

وي در پايان خاطرنشان کرد:  تلفات شبكه هاي توزيع نيروي برق درصد بالايي از كل تلفات شبكه الكتريكي مي باشد .بنابراین با توجه به اين موضوع سرمايه گذاري در جهت كاهش تلفات انرژي مي تواند باعث آزاد سازي ظرفيت توليد گردد. به اين معني كه با انجام سرمايه گذاري مناسب و مهندسي شده مي توان به جای اقدامات پرهزینه و دیر بازده(دراین شرایط) ، تلفات شبكه الكتريكي را كاهش داد.