1

کیومرث آقا محمدی افزود: این اقدام در راستای طرح برکت آفتاب که با هدف کمک به خودکفایی مددجویان و نیز توسعه استفاده از انرژی های پاک و پیشگیری از آلودگی محیط زیست از سوی شرکت توانیر و کمیته امداد امام خمینی به امضا رسیده، انجام شده است.

آقا محمدی افزود: براساس قرارداد امضا شده، برق تولیدی این نیروگاه به صورت تضمینی در مدت 20 سال خریداری می شود و پس از بازپرداخت تسهیلات از محل درآمد این نیروگاه، مددجوی کمیته امداد به عنوان مالک نیروگاه به درآمدزایی می رسد.

وی با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی احداث شده به طور میانگین 6 میلیون ریال در ماه برای مالک آن درآمدزایی دارد، تأکید کرد: علاوه بر این نیروگاه، قرارداد ساخت 3 نیروگاه خورشیدی دیگر از سوی مدیریت توزیع برق دهگلان با مشترکین مددجوی کمیته امداد منعقد شده که در آینده نزدیک اجرایی می شود.

مدیر توزیع برق دهگلان تصریح کرد: راه اندازی مولدهای برق خورشیدی گامی مهم در راستای حفاظت از منابع ملی و محیط زیست می باشد که موجب کاهش هزینه های تولید و توزیع برق در آینده خواهد شد.

آقا محمدی در ادامه افزود: امیدواریم استقرار پنل های خورشیدی و دیگر مولدها همچون مولد های بادی در سطح وسیع در شهرها و روستاها و آشکار شدن این موضوع که سرمایه گذاری در این بخش می تواند علاوه بر ذخیره سازی منابع برای سرمایه گذاران، سودآور نیز باشد منجر به گسترش استفاد ه از انرژی های نو در سطح کشور شود.

آقا محمدی در خاتمه افزود: علاوه بر استفاده از انرژی خورشید با توجه به باد خیز بودن بسیاری از مناطق از جمله دشت لیلاخ می توان از این پتانسیل نیز به عنوان منبع مفیدی در این زمینه بهره برداری نمود.