1

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج گفت: بار 54 ترانس برق پربار باهدف کاهش خاموشی‌های احتمالی و کاهش تلفات در شهرستان سنندج تعدیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمد سعید سلطانی مديرتوزيع برق شهرستان سنندج با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در سوختن و آسیب دیدن ترانسفورماتورهای شبکه برق، بهره‌برداری نامناسب و بار اضافه این تجهیزات به‌ویژه در ساعات اوج مصرف است، افزود: ضروری است به‌منظور حفظ و نگهداری از این تجهیزات و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث اتفاقی، نسبت به بارگیری مناسب و تعدیل بار ترانسفورماتورهای پربار اقدام شود.

وی افزود: علاوه بر این شرایط نامناسب آب‌وهوایی و گرمای هوا، اثرات نامطلوبی بر تجهیزات شبکه برق می‌گذارد که همین امر اقدام برای اصلاح و تعمیرات پیشگیرانه این تجهیزات را دوچندان می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: در 9 ماهه نخست امسال تعداد 14 دستگاه ترانسفورماتور کم‌بار در شهرستان سنندج باقدرت های مختلف حذف شدند که با این اقدام حدود 1700 کیلووات ساعت انرژی برق به‌صورت ماهانه از تلفات بی‌باری کاسته شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج بابیان اینکه تعدادی از ترانس‌های پربار و کم‌بار در مناطق تحت پوشش این شهرستان تعدیل بارشده‌اند، افزود: همچنین تجهیزات نصب‌شده بر روی این ترانس‌ها مورد بازبینی قرارگرفته و در صورت نیاز، رفع نقص نیز شده‌اند.

سلطانی اظهار داشت: بر اساس بارگیری‌های سالیانه و بعد از شناسایی ترانس‌های پربار (بیش از 80 درصد) و ترانس‌های کم‌بار (کمتراز 30 درصد) امسال تعداد 54 دستگاه ترانس پربار در امور برق شهرستان سنندج تعدیل بار شدند.

وی در ادامه هدف از انجام این کار را آمادگی برای فصل سرما و همچنین جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی عنوان کرد و افزود: با این کار علاوه بر کاهش خاموشی‌های احتمالی و تأمین برق پایدار، رضایت مشترکان که سرلوحه فعالیت‌های این شرکت است، فراهم می‌شود.

سلطانی در پایان با اشاره به اینکه بار ترانسفورماتورهای حذف‌شده از شبکه به ترانسفورماتورهای مجاور انتقال می‌یابد، افزود: درحال حاضر بار چند دستگاه ترانسفورماتور عمومی در سنندج درحال تعدیل و جابجایی است که با این کار مشکل اضافه‌بار وافت ولتاژ برخی از مشترکین برطرف خواهد شد.