1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان امروز (پنج شنبه 22 فرودین) در نشست مشترک با مدیران برق اقلیم کردستان عراق که در ساختمان مدیریت توزیع برق شهرستان مریوان برگزار شد، اظهار کرد: این دیدار در راستای توافقات و مصوباتی که در سفر اخیر هیأت دولت ایران به عراق به تصویب رسیده بود، برگزار شد.

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته، بسترهای لازم برای صادرات برق به کشور عراق فراهم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تأکید بر لزوم افزایش همکاری در زمینه صادرات برق، گفت: مجموعه ای از پروژه های جدید در این زمینه تعریف شده و در دستور کار قرار گرفت که این پروژه ها به صورت جدی تا ورود به فاز عملیاتی، دنبال خواهند شد.

وی با اذعان به اینکه در راستای تحقق این مهم در کوتاه مدت تمام ظرفیت های منطقه به خدمت گرفته می شود، تصریح کرد: اجرایی کردن این طرح در طولانی مدت، بخشی از توسعه اقتصادی منطقه و استان را به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ این دومین سفر مدیر عامل شرکت برق استان سلیمانیه به ایران و دیدار با همتای خود در استان کردستان است که به منظور بازدید از بخشی از زیر ساخت های تولید و توزیع انرژی جهت انتقال دانش، تکنولوژی و تجهیزات مربوط به تولید و توزیع برق و همچنین ایجاد بسترها و زمینه لازم برای صادرات انرژی الکتریکی کشور ایران به استان سلیمانیه عراق بود.