1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: با توجه به اینکه استفاده از ماینرها، بدون مجوز قانونی کسب و کاری غیر قانونی است و باعث آسیب رساندن به اموال عمومی و تضییع حقوق مشترکان می شود، برابر قوانین جاری به شدت با آن برخورد می گردد.

وی در ادامه افزود: صنعت برق از استحصال قانونی رمز ارز حمایت می کند اما برخورد با استخراج کنندگان غیر قانونی را با کمک مراجع امنیتی و انتظامی در دستور کار دارد.

لهونیان در ادامه با اشاره به ایام گرما در فصل تابستان اذعان داشت: بدلیل  مصرف برق بسیار  زیاد ماینر ها و کمبود برق در این ایام و لزوم صرفه جویی مشترکین برق در زمان پیک بار، این موضوع بیش از پیش اهمیت خود را نشان می دهد.
وی در ادامه با اشاره به شناسایی مجرمان در این زمینه عنوان کرد: در صورتی که  مراکز استخراج رمز ارزها، که با  سوء استفاده از انشعابات کشاورزی  یا صنعتی و… به این کار مبادرت می کنند، شناسایی شوند، ضمن  جمع آوری انشعاب و اخذ مابه التفاوت هزینه برق مصرفی  براساس تعرفه ماینینگ، با  مالکان آن ها نیز برخورد قانونی خواهد شد .
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از برخورد قانونی  و جمع آوری ماینرها، ضروری است مالکان این تجهیزات، هر چه سریعتر به مدیریت برق شهرستان های تابعه ذیربط  مراجعه و درخواست انشعاب مطابق با قانون مقررات مرتبط با رمز ارزها را ثبت کنند.
وی در ادامه افزود: در صورت ارائه درخواست و طی مراحل قانونی، این شرکت با قید  اولویت به این درخواست ها رسیدگی و مطابق با ضوابط جاری همکاری خواهد کرد.
لازم به ذکر است مالکان ماینرها و استخراج کنندگان رمز ارز می توانند با سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق که به زودی فراخوان آنها توسط توانیر منتشر خواهد شد، برق مورد نیازشان را با قیمت های بسیار جذاب و اقتصادی در مقایسه با سایر کشورهای دنیا تامین کنند.