1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبید علیمحمدی در تشریح این خبر گفت: هدف از برداشت و ورود اطلاعات در بستر GIS تهیه بانک اطلاعاتی مکانی کلیه تجهیزات شبکه توزیع جهت بهره برداری از فعالیت های جاری شرکت از قبیل طرح های توسعه شبکه, کاهش تلفات, تسریع در ارایه خدمات مطلوب به شهوندان کردستانی و تسریع در رفع معایب شبکه بوده است.

وی در ادامه اذعان داشت: GIS در شرکت توزیع برق استان کردستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است که حمایت های مقام عالی شرکت، باعث پیشرفت روافزون این سامانه در سطح شرکت شده است که تاکنون بالغ بر 150میلیارد ریال در زمینه برداشت و ورود و استقرار و کاربردی نمودن GIS هزینه شده است.

وی در ادامه از تلاش در راستای تحقق طرح  SDI(زیرساخت داده مکانی)در قالب نرم افزار GIS نام برد وگفت: طرح SDI شهری و کشوری جهت ایجاد بستر یکپارچه اطلاعات مکانی همه ارگان ها از قبیل برق, آب, گاز و … می باشد.

علیمحمدی در ادامه از اهداف تعیین شده در پایان سال99 خاطرنشان کرد: از سال 88 برداشت شبکه فشار متوسط توزیع برق و پست‌هاي  توزیع شروع و در سال 91 خاتمه یافت. همچنین از سال 93 برداشت اطلاعات شبکه فشار ضعیف و مشترکین شروع شده و مطابق با اهداف تعیین شده تا پایان سال 99 خاتمه خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای اصلی انتخاب نرم افزارGIS  ،امکان لینک با سایر نرم افزارها و فراهم بودن امکان ارتقا و توسعه نرم افزار بوده است.که به کمک آن میتوان آموزش های لازم برای کار در بستر ARCGIS به کلیه کاربران داده شده و آنها امکان کدنویسی و توسعه نرم افزار را برای برآورده شدن نیازهای خود داشته باشند.