1

به گزارش روابط عمومي شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، اين آيين با حضور مهندس چهل امیرانی مجري طرح برقرساني روستايي شرکت توانیر، معاونت  برنامه ريزي و مهندسي شركت توزيع نیروی برق استان كردستان و هيأت همراه و نيز با حضور جمعی از اهالی روستا انجام گردید.

مهندس چهل اميراني در ابتدا بیان داشت: در کشور، تمام روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند و هدف شرکت توانیر برقدار کردن تمام روستاهای بالای 5 خانوار در آینده نزدیک است.

وي  با اشاره به برقدار نمودن بیش از 90 درصد روستاها در کشور بیان داشت:  با تلاش و همدلي  مجموعه وزارت نيرو و شركت هاي توزيع بیش از 90 درصد روستاها برقدار گردیده و شبکه برق روستاهای صالح آباد و وزمانه سفلی نیز به روستاهای دارای نعمت برق افزوده شد.

مجري طرح برق رسانی روستايي شرکت توانیر تأکید کرد: هدف توانیر در سال های  98 و 99 برقدار نمودن تمام روستاهای شهرستان کامیاران است که با تلاش شبانه روزی همکاران انشالله این مهم به وقوع خواهد پیوست.

علي چهل اميراني  با اشاره به کارهای بزرگی که در راستای برقدار نمودن روستاهای سطح کشور انجام گردیده اظهارداشت: مشكلات برق رساني به روستاها بسیار زياد است با این وجود اميدواریم  و تمام تلاش خود را در راستای برقدار نمودن تمام روستاها ي زير 5 خانوار در استان كردستان را خواهیم کرد.

در ادامه عبید علیمحمدی، معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد: سال گذشته همكاران برق شهرستان متعهد گردیدند که اين روستا را از نعمت برق برخوردار نمایند كه امروز وعده ياد شده با حضور مجري طرح برقرسانی روستایی شرکت توانیر محقق گردید.

وي تصريح كرد: يكي از اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مسئولان، خدمت به روستانشینان است كه در اين زمينه بايد روستاها از خدمات برق به عنوان زیر ساخت بخش عمده ای از دیگر خدمات برخوردار باشند تا از مهاجرت آنان به شهر نیز جلوگيري گردد.

علیمحمدی با اشاره به  هزینه کرد اعتباری بالغ بر 570 میلیون تومان به منظور اجرای این دو پروژه اذعان داشت: در ابتدا و با اجراي اين پروژه ها هدف برقدار نمودن 8 خانوار بود که اکنون بیش از 18خانوار از نعمت برق بهره مند هستند.

در ادامه شهرام بهمنی، مديربرق شهرستان كامياران گفت: جهت برقرساني به دو روستا 4700 متر خط 20 کیلو ولت هوايي ، دو دستگاه پست هوايي  و 500 متر شبكه فشار ضعيف در قالب 7 دستور كار اجرا و از ابتدای زمستان 97 همکاران شروع به کار کردندکه با همت و تلاش در سي ام ارديبهشت ماه 1398 افتتاح گرديد.

شهرام بهمنی در پایان بیان کرد:  با تلاش شبانه روزی همکاران  كه در فصل سرما و بارندگي انجام گرفت امروز توانستیم اين روستاها را از نعمت برق بهره مند كنيم.