1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اشاره به اینکه پس از اعلام هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود موج بارشی سیل‌آسا به جو استان، پیش از وقوع سیلاب و آغاز شرایط بحرانی، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تمرکز بر تدابیر مقابله با حوادث ناشی از سیل برنامه‌های خود را تدوین و نهایی ساخت، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برنامه‌ریزی نهایی در روز جمعه تدوین و در اختیار تمامی مدیریت‌های امور توزیع برق شهرستان‌های تابعه استان قرار داده شد.

وی افزود: پیش از شروع بارش‌ها، وضعیت امور برق شهرستان‌های استان توسط کارشناسان مربوطه رصد و پایش گردید و سناریوهای لازم مبتنی بر مقابله با شرایط بحرانی در اختیار آنان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه تمامی نیروهای شرکت توزیع استان کردستان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند، گفت: در مجموع 77 اکیپ عملیات اتفاقات شامل 44 اکیپ شهری و 33 اکیپ روستایی مجهز به تجهیزات لازم در سطح استان فعال شد و عملیات امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده با قوت و هماهنگی کامل انجام گرفت.

وی با ذکر اینکه پس از وقوع بحران، هرگونه اتفاق پیش آمده در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط اکیپ‌های عملیات و اتفاقات مرتفع گردید، تصریح کرد: تنها محوری که امکان ارائه خدمات به آن در شرایط فعلی میسر نگردید، محور چهاردولی شهرستان قروه بود که به دلیل ریزش برف سنگین و آبدار و هم‌چنین مسدود شدن مسیر ارتباطی به روستاهای این بخش، برقدار کردن شبکه روستایی در این بخش از استان محقق نشده است.

لهونیان با اذعان به اینکه شرایط سخت جوی به همراه وزش باد شدید در منطقه چهاردولی منجر به شکسته شدن 80 اصله تیر برق شد، ادامه داد: به دلیل مسدود شدن مسیر ترددی عملاً امکان تیرگذاریی جدید امکان‌پذیر نیست و به همین خاطر برقدار کردن شبکه در این محدوده کماکان صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه دوازده اکیپ عملیات و اتفاقات از شهرستان قروه و 5 اکیپ از شهرستان‌های سنندج و دهگلان به منطقه اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: تعداد 22 نفر شامل 2 نفر سرپرست و 20 نفر نیروی اجرایی، سه دستگاه جرثقیل، چهار دستگاه خودرو کمک‌دار تجهیزات لازم و لوازم فردی و گروهی و یک دستگاه ژنراتور به همراه تعدادی از اکیپ‌های پیمانکاران برق شهرستان قروه که به صورت ویژه یاریگر نیروهای شرکت توزیع نیروی برق استان بودند، به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تأکید بر اینکه در صورت فراهم شدن شرایط تردد در مسیر می‌توان در زمان کوتاهی نسبت به احداث مجدد شبکه برق در منطقه چهاردولی اقدام کرد، افزود: به دلیل اینکه بی‌برق بودن روستائیان در این شرایط برای شرکت توزیع نیروی برق استان قابل پذیرش نیست، تلاش شد تا با انتقال ژنراتورهای برق به منطقه، تا زمان برقدار نمودن مجدد شبکه، برق روستائیان را از طریق این ژنراتورها تأمین کنیم اما متأسفانه این تلاش نیز به دلیل عدم دسترسی به جاده‌های ترددی، مسکوت ماند.

وی با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم برای رفع این چالش اندیشیده شده است، گفت: خوشبختانه هم‌افزایی و همکاری خوبی با فرمانداری شهرستان قروه برقرار شده است و امید آن می‌رود دیگر دستگاه‌های ذیصلاح نیز همت خود را بکار بسته و یاریگر شرکت توزیع نیروی برق در راستای برقدار کردن روستاهای فاقد برق باشند.

لهونیان در ادامه با گریز به این نکته که شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خود را مکلف می‌داند تا به هیج وجه اجازه ندهد در بدترین شرایط جوی نیز برق مردم قطع شود، تصریح کرد: تمام تلاش نیروهای خدمت‌رسان این شرکت متمرکز بر این نکته است که در طول 24 ساعت شبانه روز خدمات بی‌وقفه و بدون مشکل به مردم شریف استان ارائه شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه شرایط جوی حاکم بر استان به نحوی است که شبکه را تحت تأثیر قرار داده، اذعان کرد: طول شبکه برق استان کردستان 16 هزارکیلومتر است که این حجم گسترده خواه ناخواه دست‌خوش آسیب‌هایی خواهد شد.

مدیرعامل شبکه توزیع نیروی برق استان کردستان با تأکید بر اینکه با تمامی این اوصاف و تأثیرپذیری شرکت توزیع نیروی برق استان از شرایط بحرانی پیش آمده، خوشبختانه آمادگی برای پاسخگویی به مطالبات مردم در بالاترین حد ممکن قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مهم در عمل به خوبی به اثبات رسیده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امید است بتوان با خدمات دلسوزانه همکاران، بی‌برقی پیش آمده در روستاهای شهرستان قروه را مرتفع ساخت، یادآور شد: متأسفانه تا به این لحظه شرایط جوی حاکم بر منطقه بزرگترین مانع برای ارائه خدمات به ساکنین این ناحیه شده که امیدواریم با همکاری سایر سازمان‌های ذیصلاح مسیر ترددی این منطقه احیاء شده و با استقرار مجدد شبکه برق بتوان مراتب جذب رضایت مردمان عزیز استان را فراهم ساخت.