1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، هادی محمد مرادیان با اشاره به اینکه یادگیری و کسب مهارت در رشته های فن ورز شبکه های هوایی و ایمنی در صنعت برق به عنوان رشته های تخصصی و پایه مورد نیاز در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخودار است ، افزود : اخذ گواهینامه های معتبر در این رشته ها ، مهمترین اولویت برای علاقمندان به حضور و فعالیت در این حوزه است .

وی درادامه اذعان داشت : فن ورز شبکه های توزیع هوایی برق ، با افرادی که در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های هوایی فعالیت می کنند در ارتباط است . این دوره،  فراگیری مهارت هایی از قبیل خواندن نقشه های برق ، بررسی انواع پلان و پروفیل مسیر خطوط شبکه های توزیع ، نصب ادوات ، نصب هادی در شبکه های توزیع ، نصب اتصال زمین بر روی شبکه های هوایی ، نصب ترانسفورماتور ، کنترل ، تعمیر ، سرویس و نگهداری شبکه های توزیع را شامل می شود و فراگیران با انواع تجهیزات مورد استفاده در شبکه توزیع ، رعایت نکات ایمنی در هنگام کار بر روی شبکه های توزیع ، روش مناسب صعود و فرود از انواع پایه ها و کار بر روی شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط آشنا شدند.

محمد مرادیان سپس با اشاره به اهمیت مقوله آموزش ایمنی درمحیط کار، تصریح کرد : علاقمندان پس از گذراندن دوره ی ایمنی در برق قادر خواهند بود عوامل مؤثر در ایجاد برق گرفتگی در محیط کار خود را به صورت سیستماتیک شناسایی و کنترل کنند و نکات ایمنی مربوط به سیستم الکتریکی و حفاظت فردی را در برابر برق گرفتگی، رعایت کنند.

ایشان در پایان یادآورشد : شرکت کنندگان بعد از طی این دوره ها توانایی انجام کار در شبکه های فشار ضعیف و متوسط را خواهند داشت.

شایان ذکر است این دوره ها با حضور 25 فراگیر و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در دو بخش تئوری و عملی به سر انجام رسید و فراگیران برای برگزاری آزمون و اخذ گواهینامه به سازمان فنی و حرفه ای معرفی شدند.