1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد جواد اکبر آبادی، معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح این خبر گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و همچنین شرایط سخت جوی و صعب العبور بودن بسیاری از مناطق و روستاها در استان لازم است آمادگی لازم جهت مقابله با بحران های احتمالی به خصوص در شرایط سخت جوی را داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به تجربه شرکت در سنوات گذشته در مواجهه با چنین شرایطی اظهار داشت: در بارش های سنگین به مانند سال های گذشته، لازم است اکیپ‌های فنی، عملیاتی، تجهیزات و ماشین آلات شرکت در حالت آماده‌باش قرار گیرند تا بتوانند در صورت وقوع حوادث ، در اسرع وقت آن را مدیریت و از وقوع حوادث، متناسب با آن سناریو و اقدام لازم را اتخاذ نماییم.
وی در ادامه اذعان داشت: در این نشست بر وجود سناریوها و برنامه های مختلف از قبل تعیین شده تأکید شد به صورتی که سناریوهای مختلف طراحی و تدوین گردد تا در مواقع لازم برای به حداقل رساندن بحران های احتمالی و به حداقل رساندن مدت زمان خاموشی و خسارت های جانبی اجرایی گردد.
جواد اکبر آبادی در ادامه سخنان خود به پروژه عظیم تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار اشاره کرد و اذعان داشت: هدف ما در اجرای این پروژه اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق استان است، وی تأکید کرد: تا جایی که امکان دارد در پروژه های اینچنینی به مانند تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار به روش شیوه خط گرم استفاده گردد تا خاموشی مشترکین در مسیر های فوق الذکر به حداقل برسد زیرا در دوران کنونی و به جهت وابستگی منازل به انرژی الکتریکی لازم است میزان خاموشی ناشی از اصلاح شبکه کمتر از دو ساعت باشد.
معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به ظرفیت های پیمانکاران بیان کرد: استفاده از ظرفیت پیمانکاران از طریق انجمن صنفی پیمانکاری، در شرایطی که با بحران مواجه می شویم بسیار کاربردی است و می توان بهتر و سریع تر کنترل اوضاع را در این بحران ها به دست آوریم.
وی به همکاری دو جانبه بین ادارات و نهادهای سطح استان در شرایط بحرانی اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های سپاه بیت المقدس، هنگ مرزی و ارتش از طریق مبادله تفاهم نامه های فی ما بین به منظور بهره گیری از ماشین آلات آنان، لازم و ضروری دانست.
اکبر آبادی در ادامه افزود: قطعی برق، بحران های جانبی را نیز به همراه دارد و باید در مواقع بحرانی آن ها را نیز مد نظر داشت، یکی از این بحران های جانبی پمپاژهای آب می باشد که امید داریم ژنراتورهای مناسبی جهت پمپاژهای آب شهری و روستایی توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهیه گردد تا در صورت قطعی احتمالی برق، با قطعی آب نیز مواجه نشویم.
معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: استفاده از ظرفیت های شهرستان ها و ارتباط مستمر بین آن ها در مواقع بحرانی بسیار حائز اهمیت است و باید سناریوها طوری طرح ریزی گردد که در مواقع بحرانی بتوانند از ظرفیت های انسانی و ماشین آلات دراکیپ های عملیاتی با سازماندهی مناسب و مدیریت در شرایط اضطراری استفاده گردد.