1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان این وبینار با حضور  آقایان: ابوذر صالحی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر، شهریار یاسینی معاونت روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان کردستان، آقای یوسفی قیاسی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان و سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان کردستان و هیوا لهونیان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان و بیش از 50 نفر از مدیران امور شعب و روابط عمومی های بانک های استان کردستان با تولیت دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان برگزار گردید.

هیوا لهونیان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ابتدای این وبینار گفت: تابستان 1400 با توجه به کاهش ذخایر آب سدهای کشور و به تبع کاهش توان تولید بیش از ۶۰ درصد نیروگاه های برق- آبی همچنین آغاز موج گرما که طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و همچنین عدم رعایت الگوی مصرف توسط برخی از مشترکان، درنتیجه؛ افزایش بار مصرفی و کمبود شدید برق مواجه هستیم.

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: صرفه جویی در مصرف انرژی، راهی به سوی توسعه پایدار است، در همین راستا به منظور جلوگیری از به هم خوردن در توازن تولید و مصرف برق، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فعالیت های گوناگونی در زمینه فرهنگ سازی برای عموم مشترکین در بخش های خانگی، کشاورزی، تجاری و … انجام داده است و یا در دستور کار قرار گرفته است.

لهونیان در ادامه افزود: ادارات نقش بسزایی در مدیریت مصرف برق و کاهش بار دارند و در این میان بانک ها همواره در بحث فرهنگ سازی پیشقدم بوده اند و نقش بسزایی را ایفا کرده اند .

هیوا لهونیان در ادامه سخنان خود تمام راهکارها را به منظور مدیریت مصرف برق در  بانک ها ارائه نمود و از تمامی بانک های سطح استان درخواست کرد همکاری لازم را با شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در زمینه مدیریت مصرف برق معمول نمایند.

وی در ادامه با اشاره به نقش ژنراتورهای برق در تأمین بخشی از نیاز های استان گفت: بانک های سطح استان می توانند با به مدار آوردن مولدها و ژنراتورهای خود، در ساعات پیک روز (ساعات 11 الی 15 ) صنعت برق را در تأمین برق مطمئن و پایدار یاری رسانند.

بانک های سطح استان کردستان نیز با بیان پیشنهادات و راهکارهای خود آمادگی خود را برای همکاری با شرکت توزیع برق در زمینه مدیریت مصرف برق، اعلام نمودند.

لازم به ذکر به دلیل ویروس منحوس کرونا و همچنین جلوگیری از جلسات حضوری این نشست به صورت وبینار برگزار شد.