1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، کوهسار رسولی تبار از قطعی شبکه برق تعدادی از روستاها در استان کردستان خبر داد و گفت: به دلیل بارش شدید برف درشبانه روز گذشته و مسدود شدن محورهای مواصلاتی، در حال حاضر شبکه برق تعدادی از روستاهای شهرستان های مریوان،کامیاران و سنندج قطع می باشد.

وی با اشاره به اینکه ۳ فیدر شهری و شبکه برق ۷۰ روستای شهرستان مریوان در حال حاضر قطع شده است، افزود: به دلیل مسدود بودن دو محور اصلی هورامان و کوهسالان در شهرستان سروآباد نیز شبکه برق ۵۶ روستا قطع شده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی این شرکت ،در حال حاضر شبکه برق ۵۶ روستای این شهرستان به طور کامل برقرار است.

رسولی تبار با اشاره به اینکه بارش شدید برف و مسدود شدن مسیرهای اصلی منجر به عدم دسترسی نیروهای عملیاتی و  اتفاقات این شرکت به روستاها شده است گفت: در مجموع ۱۵ روستای شهرستان کامیاران به دلیل مسدود بودن محورهای مواصلاتی گاوشان و روانسر قطع است.

مدیرروابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: ۳ فیدر شهری حاجی آباد،قشلاق و بهیاری سنندج نیز از شبکه خارج شده بود که با تلاش شبانه روزی  نیروهای خدوم این شرکت مشکل ۲ فیدر حاجی آباد و بهیاری رفع شده و اکنون شبکه برق در این فیدرها برقرار است.

وی افزود: در حال حاضر شبکه برق  ۱۸ روستای  شهرستان سنندج نیز قطع شده که به محض بازگشایی مسیر این روستاها در سریع ترین زمان ممکن شبکه برقراری خواهد شد.

رسولی تبار در ادامه افزود: در شهرستان های سقز، بیجار ، دهگلان،قروه ، دیواندره و سروآباد با مشکل عمده ای در زمینه قطعی برق مواجه نیستیم و در سایر شهرستان ها نیز به محض بازگشایی مسیر، عملیات برقراری پایداری برق انجام می شود.

مدیرروابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دلیل اصلی قطعی برق این تعداد روستا را مسدود بودن مسیرهای اصلی و راه های روستایی عنوان کرد و افزود: شکستن شاخ و برگ درختان و افتادن بر روی شبکه برق از دیگر دلایل عمده قطعی برق در شبکه های شهری و روستایی است.

رسولی تبار در ادامه با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف تا پایان هفته جاری، افزود: در حال حاضر ۷۴ اکیپ عملیات و اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سراسر استان به صورت لحظه ای آماده رفع ناپایداری و یا خاموشی ها در کوتاهترین زمان ممکن هستند.

وی در پایان از همشهریان خواست تارسیدن اکیپ های عملیاتی این شرکت ازدستکاری تاسیسات ولوازم برقی که امکان برق گرفتگی وخطرات جانی برای آنان دارد خودداری کنند و موضوع را به شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند.