1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: همکاری مسئولانه مشترکین برق استان در امر مدیریت مصرف برق در تابستان سال گذشته زمينه افزايش پايداري شبكه و تامين مناسب برق مشتركين استان را براي اين شركت فراهم آورد كه در نتيجه اين همكاري استان كردستان تابستان بدون خاموشي را در سال گذشته سپري نمود.

لهونیان در ادامه اذعان داشت: با توجه به  اهميت مديريت مصرف برق در تابستان 99 و در راستاي مسئوليت ويژه شركت توزيع برق در ارائه برق مطمئن و پایدار به مشترکین و به منظور پيشگيري از اعمال خاموشي هاي ناخواسته ناشي از كمبود نيرو، همكاري همه مشتركين برق در همه بخش های خانگی ،کشاورزي، صنعتی، تجاری و عمومی با توجه به سهم قابل توجه در انرژي مصرفي استان دراجراي راهكارهاي مديريت مصرف برق، مورد انتظار است.

لهونیان در ادامه با اشاره به بسته های تشویقی وزارت نیرو در بخش خانگی افزود: در طول سال مشترکین خانگی که الگوی مصرف را رعایت می کنند 16 درصد کمتر از مشترکین پر مصرف، صورتحساب بهای برق مصرفی آنان محاسبه میشود .

وی در ادامه با اشاره به بسته تشویقی برای مشترکین خانگی در فصل پیک بیان کرد: اگر مشترکین خانگی در فصل پیک ( از اول خرداد ماه تا پایان شهریور ماه )  هر ماه زیر 300 کیلو وات برق مصرف کند و به نسبت مشابه سال قبل نیز کاهش مصرف داشته باشد، به میزان کاهش برق مصرفی، صورتحساب های آنان بستانکار خواهد شد  و این بسته های تشویقی ویژه فصل پیک ( خرداد تا شهریور ماه ) می باشد .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به بخش کشاورزی و بسته های تشویقی وزارت نیرو برای این بخش گفت: مشترکین کشاورزی همکار که در ایام پیک بار تابستان ( ۱۵ خرداد لغایت ۱۵ شهریور ) از ساعت ۱۳ الی ۱۷ از برق استفاده ننمایند علاوه بر اینکه هزینه برق مصرفی آن ها در سایر ساعات شبانه روز  به صورت رایگان محاسبه خواهد شد، مشمول دریافت پاداش های تشویقی براساس دستورالعمل های وزارت نیرو خواهند شد.

هیوا لهونیان در همین خصوص گفت: علاوه بر طرح فوق، آن دسته از مشترکین کشاورزی که برای کل ۲۴ ساعت شبانه روز و در طول هفت شبانه روز  ( متوالی یا غیر متوالی ) در فاصله زمانی یکماه هیچگونه مصرفی نداشته باشند، هزینه برق مصرفی دیگر ایام ماه فوق نیز ( ۲۴ روز ) به صورت ” رایگان ” محاسبه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بخش صنعتی و بسته های تشویقی وزارت نیرو برای این بخش اذعان داشت: مشترکین صنعتی در صورتی که در بازه زماني ابتداي تيرماه الي 15 مرداد ماه حداقل بمدت 5 روز كاري به منظور اجراي تعميرات با هماهنگي قبلي قطع بار نمايند از تخفيف و پاداشهاي درنظر گرفته متناسب با ميزان همكاري برخوردار خواهند شد.

لهونیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بسته های تشویقی دیگری در بخش صنعتی عنوان کرد: مشترکین صنعتی که در بازه زمانی 20 خرداد الی 15 شهریور با کاهش بار در ساعت اوج مصرف روز ( از ساعت 13 الی 17 ) حداقل به مقدار 10 درصد دیماند مصرفی اقدام نمایند متناسب با میزان کاهش بار و مدت زمان همکاری، مشمول دریافت پاداش خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به یکی دیگر از بسته های تشویقی تحت عنوان جابه جایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای کاری هفته در مشترکین برق صنعتی افزود: مشتركين صنعتي مي توانند در ماه هاي تير و مرداد تعطيل هفتگي جمعه را به يكي از روزهاي شنبه تا پنجشنبه منتقل نمايند(حداقل دوره همكاري نيز 4 روز مي باشد) و متناسب با ميزان همكاري صورت گرفته، مشمول دريافت پاداش خواهند شد.

لهونیان در همین خصوص ادامه داد: مشتركين صنعتي كه داراي يك شيفت كاري هستند مي توانند در ماه هاي تير و مرداد حداقل به مدت 5 روز كاري اقدام به تنظيم ساعات كار خود از 6 صبح(يا زودتر) الي 13 نمايند (به نحويكه ميزان برق مصرفي در بازه زماني 13 الي 17 به مقدار80 درصد كاهش يابد) و متناسب با ميزان همكاري صورت گرفته مشمول دريافت پاداش خواهند شد.

وی با اشاره به طرح ذخیره عملیاتی شده بیان کرد: مشتركين صنعتي با قدرت برق خريداري بالاي 200 كيلووات در اين طرح مي توانند شركت كنند بنحويكه در بازه زماني فصل تابستان، توان مصرفي خود را در ساعات اوج مصرف شبانه روز( ساعت 12 الي 22 روزهاي كاري) به تشخيص شركت توزيع و با اطلاع رساني حداكثر بمدت 200 ساعت كاهش نمايند، می توانند مشمول دريافت پاداش هاي متناسب با ميزان همكاري شوند.

هیوا لهونیان با اشاره به تاثیر استفاده موثر و مورد تأکید این شرکت از مولدهای خود تامین برق مصرفی در مدیریت مصرف برق اذعان داشت: مشتركين صنعتي در صورتيكه اقدام به استفاده از ديزل ژنراتور در محل كار( بعنوان مولد خود تامين) از ابتداي تير ماه تا 15 شهريور و از ساعت 13 الي 23 هرروز و حداكثر بمدت 500 ساعت نمايند، شركت توزيع برق كردستان اقدام به خريد برق توليدي مورد استفاده توسط خود كارخانه یا کارگاه صنعتی نموده، و به ازاي هر كيلووات ساعت برق توليد شده در صورتيكه مولد گازوئيل سوز باشد در ساعات اوج بار 6750 ریال و در ساعات ميان باري مبلغ 4500 ريال پرداخت مي نمايد.

لهونیان در ادامه با اشاره به مولدهای خود تأمین در مشترکین عمومی ( ادارات )  تأکید کرد: درخواست ما از ادارات سطح استان استفاده از مولدهای خود تأمین در ساعت های 11 الی 15 می باشد که کمک شایانی به پایداری شبکه تأمین برق استان خواهد کرد  تا بتوانیم تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: هدف شرکت توزیع برق تامین برق مطمئن و پایدار به مشترکین خود است و این مهم در اولویت این شرکت قرار دارد، این هدف نیازمند همکاری مشترکین برق استان در ایام پیک است.

 مشترکین برق با مدیریت بهینه و همچنین مسئولانه مصرف کردن ما را در تأمین برقی مطمئن و پایدار و تابستان بدون خاموشی یاری خواهند کرد و از طرف دیگر از بسته های تشویقی متناسب با میزان همکاری، بهره مند خواهند شد.