1

هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در آغار این مراسم گفت : هر جا اثری از فعالیت و حیات مشاهده می شود ، حضور صنعت برق ملموس و تأثیر گذار است .

وی افزود : خوشبختانه تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در سطح استان کردستان از نعمت برق برخوردار می باشند  .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه در برخی موارد روستاهای زیر 10 خانوار استان نیز به دلیل اهمیت کسب و کار روستایی به ویژه کشاورزی برق دار گردیده اند ، تصریح کرد با توجه به اهمیت موضوع مهاجرت معکوس به روستاها بایستی بهبود شرایط اقتصادی و افزایش آمار اشتغال روستاییان عزیز مورد توجه قرار گیرد و مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خود را مکلف می داند که هر جای دیگری در استان کردستان نیاز به خدمات صنعت برق باشد ، با آمادگی کامل خدمتگزار هموطنان شریف و گرانقدر باشد .  

مهندس علی چهل امیرانی مجری طرح برق رسانی روستایی شرکت توانیر در این مراسم اعلام نمود که پیش از انقلاب تعداد 4367 روستای کشور از نعمت برق برخوردار بودند که خوشبختانه این رقم در حال حاضر به حدود 57300 روستا رسیده است به عبارتی در طول چهل سال پس از انقلاب در هر روز به 4 روستا برق رسانی شده است و شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان یکی از شرکت های سرآمد برق رسانی به روستاهای فاقد برق در کشور است .

همچنین مهندس ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار نیز در حاشیه این مراسم اعلام کرد : بی شک برق رسانی به روستاهای فاقد برق شهرستان بیجار برگ زرین دیگری از دفتر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ورق زده است . ایشان افزود : این اتفاق مبارک حاصل نگاه مسئولانه و تلاش های مستمر و دلسوزانه مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان است .

شایان ذکر است : روستاهای خیرآباد و علی سرخ در سنوات گذشته خالی از سکنه و فاقد برق بود که پس از بازگشت روستاییان به روستا ، تأمین برق این روستاها و همچنین پروژه برق رسانی به سایت جدید روستای قورت دره که به دلیل صعب العبور بودن سایت قدیم روستا و مشکلات اهالی در این خصوص ، جابجا گردیده بود ، در اولویت برنامه های شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان قرار گرفت .

گفتنی است برق رسانی به این روستاها شامل احداث 7361 متر خط فشار متوسط هوایی به ارزش 4 میلیارد و 895 میلیون ریال و احداث سه دستگاه پست 50 کیلو ولت آمپر به ارزش یک میلیارد و 327 میلیون ریال و احداث 1453 متر خط فشار ضعیف هوایی به ارزش 821 میلیون ریال می باشد .

خاطر نشان می سازد : پس از اجرای این سه طرح تعداد روستاهای برق دار شهرستان بیجار به 238 روستا افزایش یافته است و بیش از 233 روستای این شهرستان از مزایای طرح تکخوانی کنتور برق برخودار شده اند .