1

مدیرروابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: در حال حاضر و به دنبال بارش های برف و باران در استان کردستان، شبکه برق تمام شهرها و روستاهای استان جز یک روستا در شهرستان دیواندره، پایدار وبرقرار است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، کوهسار رسولی تبار از پایداری شبکه برق در سراسر استان کردستان خبر داد و افزود: با توجه به بارش برف و باران دراستان کردستان  در حال حاضر شبکه برق در تمام مناطق شهری و روستایی استان جز روستای توکلان شهرستان دیواندره پایدار است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ نقطه ای از استان خاموشی بیشتر از 2 ساعت در شبکه فشار ضعیف برق وجود نداشته است افزود: در شبکه فشار متوسط نیز هیچ خاموشی ماندگار به ثبت نرسیده و تنها شبکه برق روستای توکلان شهرستان دیواندره به دلیل مسدود بودن جاده هنوز قطع می باشد.

رسولی تبار افزود: در مجموع و به دنبال بارش های چند روز اخیر در استان کردستان 250 مورد خاموشی در بخش های مختلف خانگی و انشعاب های فرعی در استان به ثبت رسید که خوشبختانه همه این خاموشی ها در کوتاهترین زمان ممکن و باتوجه به آماده باش واحدهای عملیات و اتفاقات برق برای مواجه با هرگونه شرایط احتمالی پیش رومرتفع شده وشبکه به حالت پایدار خود بازگشت.

مدیرروابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه این بارش ها خسارت عمده ای به شبکه های توزیع برق در سطح استان وارد نکرده است افزود: پارگی سیم های برق براثربارش سنگین برف وسقوط شاخه های درختان که تحمل وزن برف راندارند امری طبیعی است که گاها منجر به ایجادخاموشی مقطعی دربرخی نقاط می شود.

وی افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در نقاط مختلف استان  و ادامه این روند تا پایان هفته جاری، اکیپ های عملیات و اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به صورت لحظه ای آمادگی لازم جهت رفع ناپایداری و یا خاموشی های احتمالی را در کوتاهترین زمان ممکن دارند.

رسولی تبار با تاکید بر اینکه درمناطق برف گیر لزوم رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین وهمکاران و سیمبانان دوچندان می شود، افزود: در این شرایط خدمت رسانی مناسب وبه موقع به مشترکین جهت رفع قطعی های ناخواسته وغیرمنتظره  شبکه برق در اولویت فعالیت ها قرار دارد.

وی در پایان از همشهریان خواست تارسیدن اکیپ های عملیاتی این شرکت ازدستکاری تاسیسات ولوازم برقی که امکان برق گرفتگی وخطرات جانی برای آنان دارد خودداری کنند و موضوع را به شماره 121 واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند.

در حال حاضر 33 اکیپ عملیات و اتفاقات روستایی  و13 اکیپ عملیات و اتفاقات شهری در سطح استان فعالیت دارند که در مواقع بحران آماده ارائه خدمات به مشترکین هستند.