1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا خرم در همایش مدیریت مصرف انرژی در بخش کشاورزی که در محل جهاد کشاورزی شهرستان قروه برگزار شد، با تقدیر از همکاری کشاورزان در زمینه مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف برق، اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از حوزه های دارای اهمیت استان کردستان در مقوله مصرف برق و انرژی است.

وی افزود: در استان کردستان حدود 7131 حلقه چاه کشاورزی برقدار وجود دارد که این تعداد یک درصد از کل انشعابات استان را به خود اختصاص داده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه 24 درصد مصرف برق استان کردستان مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: با توجه به حجم بالای این رقم، جهت کاهش مصرف انرژی و مدیریت مصرف آن در ساعات اوج بار، نیازمند همکاری و همراهی کشاورزان هستیم.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر قریب به 84 درصد مصرف برق دیماندی شهرستان قروه مربوط به بخش کشاورزی است، تصریح کرد: در راستای کاهش این میزان راهکارها و تدابیری در قالب طرح تشویقی (تفاهم نامه) اندیشیده شده است که در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

به گفته خرم، چنانچه در زمان پیک بار مصرف برق که محدوده زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور ماه از ساعت (12 الی 16 و 20 الی 24) را شامل می شود چنانچه مدیریت مصرف از سوی کشاورزان برای دو زمان مذکور ( با اولویت زمانی ساعت 12 الی 16 )  اعمال شود، به آن دسته از مشترکین بخش کشاورزی که الگوی مصرف بهینه برق را رعایت کنند، علاوه بر رایگان شدن مصرف کل سه ماهه آنان، پاداشی نیز تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان با اذعان به اینکه 150 کیلو وات ساعت برق رایگان در طول هر دوره قرائت برای کشاورزانی که الگوی مصرف بهینه را رعایت کنند، تخصیص می یابد، خاطرنشان کرد: مطابق بخشنامه ابلاغي وزارت نیرو، در صورت اعمال خاموشی های با برنامه تابستانی، در مناطقی که همکاری را در این زمینه داشته اند، خاموشی ها کمتر خواهد بود.

فرهاد میمنت آبادی، مدیر توزیع برق شهرستان قروه نیز در این نشست ضمن اعلام اینکه بیشترین مشارکت در برنامه پاسخگویی بار سال 97 مربوط به مشترکین کشاورزی شهرستان قروه می باشد، گفت: طی یکسال گذشته با تعداد 248 مشترک بخش کشاورزی در شهرستان قروه تفاهم نامه همکاری منعقد شد که از این تعداد، 189 مشترک با رعایت دستورالعمل توانیر در مجموع پاداشی معادل 710 میلیون ریال بصورت بستانکاری در فیش برق مصرفی آنان لحاظ شد.