1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز 21 بهمن ماه، 8 پروژه  از مجموع 53 پروژه افتتاحی شرکت توزیع برق در شهرستان مریوان در حوزه های احداث و اصلاح شبکه با حضور مقامات استانی و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، با اعتباری بالغ بر 250 هزار میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

هیوا لهونیان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح این خبر گفت: پروژه تبدیل 32 هزار و 950 متر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در شهرستان مریوان شامل: بازارچه باشماق، روستای نی و روستای درگاه شیخان  با اعتبار 33 هزار و 599 میلیون ریال با هدف افزایش پایداری شبکه فشار ضعیف، کاهش تلفات و تعویض سیم فرسوده افتتاح و به بهره برداری رسید.

لهونیان در ادامه با اشاره به پروژه های مربوط به احداث شبکه در شهرستان مریوان افزود: احداث 7300 متر خط فشار متوسط تونل باغان، جابه جایی 2360 متر شبکه فشار متوسط هوایی جهت پل گاران، احداث 200 متر کابلکشی فشار متوسط زمینی و 140 متر هوایی به منظور بهره برداری از پست 20/63 کیلوولت مریوان دو، با اعتباری بالغ بر 55 هزار  و 13 میلیون ریال از پروژه های احداث شبکه شهرستان مریوان می باشد که افتتاح گردید.

وی در ادامه سخنان خود به اصلاح 10 کیلومتر فیدر شبکه هوایی پایاب جنوب دریاچه زریوار اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه با هدف تأمین برق ایستگاه های پمپاژ ثانویه طرح پایاب در جنوب دریاچه زریوار با اعتباری بالغ بر 162 هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است همزمان با پروژه های فوق، بهره برداری از نیروگاه 27 مگاواتی با ارزش تقریبی 8/10 میلیون دلار  احداث شده توسط بخش خصوصی و با حضور مدیر عامل برق منطقه ای غرب  به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به افتتاح 3 پروژه توزیع برق در شهرستان سروآباد با اعتبار بالغ بر 24 هزار میلیون ریال در طی روزهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: کل شبکه فشار ضعیف شهر سروآباد با اعتباری بالغ بر13 هزار میلیون ریال  به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به روستاهای چشمیدر، سوره تو، دهکانان، کانی حسین بگ، سرومال، ژریژه، دزلی و … اشاره کرد و بیان کرد: کل شبکه فشار ضعیف سیمی روستاهای فوق به میزان 11 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیون ریال به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

لهونیان در ادامه به پروژه احداث پست هوایی روستای ژینن نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با هدف رفع ضعف ولتاژ با اعتباری بالغ بر هزار و 850 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت رونق گردشگری و توریستی منطقه اورامان گفت: کل شبکه فشار ضعیف منطقه شهر اورامان جهت تبدیل به کابل خودنگهدار  به منظور ایجاد مبلمان شهری مناسب با اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیون ریال در دست اقدام می باشد.

لازم به ذکر است 54 پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان که شامل 53 پروژه افتتاحیه و 1 پروژه کلنگ زنی بود، جمعا با اعتبار بالغ بر 960 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر در استان کردستان افتتاح که بهره برداری از این مجموعه پروژه ها با کل پروژه های دهه فجر شرکت، امروز به پایان رسید.