1

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، مرتضي محبتي در تشريح اين خبر گفت: در تابستان سالجاری پست مریوان 2 که دو فیدر چناره و پادگان از آن تغذیه می کند به بهره برداری رسید و در روز مهندس ( 5 اسفند ) فیدر شانو نیز به آن اضافه گردید که با افزایش این فیدر، در مجموع تعداد فیدرهای مریوان به 11 فیدر افزایش یافت.  

محبتی در ادامه اذعان داشت: در این پروژه 200 متر شبکه فشار متوسط زمینی احداث گردیده است، بار فیدر شانو 124 آمپر و طول این فیدر 15 کیلومتر است.

وی در ادامه با اشاره به مراکز حیاتی و مهم شهری شهرستان مریوان افزود: این فیدر مراکز حیاتی و مهم شهری از جمله: بیمارستان بوعلی، مرکز بهداشت شماره 6 ، سایت اداری و پمپ بنزین خاوری و نیز محلات موسک 2 ، دارسیران 1 و 2 ، میدان ناری، بهاران فاز 2 و قسمتی از بهاران فاز 1 و محله پارک شانو را تأمین برق می نماید.

محبتی در ادامه با اشاره به تجهیزات مانوری موجود این فیدر بیان داشت: این فیدر شامل 1 دستگاه سکسیونر گازی و 2 دستگاه جداساز هوایی می باشد و در سه نقطه با فیدر نوروز رینگ می باشد.

 مدیر توزیع برق شهرستان مریوان در پایان سخنان خود تأکید کرد: با بهره برداری از این پروژه، طول متوسط فیدرهای فشار متوسط از 87 کیلومتر به 79 کیلومتر کاهش یافت که مزایای آن، کاهش تلفات شبکه و نیز کاهش طول شبکه فشار متوسط شهری و ایجاد قدرت مانور و کاهش انرژی های توزیع نشده در زمان انجام تعمیرات و خاموشی های ناخواسته می باشد.