1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: طرح های اجرایی شرکت توزیع برق استان کردستان در هفته دولت شامل 55 پروژه افتتاح و 8 پروژه کلنگ زنی با محوریت توسعه و احداث شبکه، اصلاح و بهسازی شبکه، پدافند غیر عامل و تأمین روشنایی برق شهرها و روستاها می باشد که با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

لهونیان با بیان اینکه بهره برداری از پروژه های مذکور نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکین برق استان کردستان دارد، اذعان داشت: اعتبار پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در هفته دولت بالغ بر86 میلیارد تومان می باشد.

وی در ادامه به اعتبار مربوط به پروژه های کلنگ زنی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: اعتبار مورد نظر برای 8 پروژه کلنگ زنی 16 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه سخنان خود اذعان اشت: استفاده از شیوه های نوین و به روز در مدیریت شبکه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه،بهسازی و اصلاح شبکه و ارتقاء سطح کیفیت خدمات از اهداف مهم در اجرای این طرح ها بوده است.

لهونیان در پایان سخنان خود گفت: در طی 2 سال اخیر اصلاح و بهسازی شبکه فشار ضعیف هوایی یکی از برنامه های محوری شرکت توزیع در سطح شهر ها و روستاهای استان بوده است و در سال گذشته بالغ بر 1200 کیلومتر شبکه فشار ضعیف استان بهسازی شد و برای سالجاری نیز اصلاح و بهسازی شبکه برق 420 روستای استان در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی در پایان اذعان داشت: بهره گیری از دانش های نرم افزاری، گسترش و توسعه خدمات الکترونیکی، بهسازی شبکه براساس مهندسی جدید از برنامه های استراتژیک این شرکت محسوب می شود و همواره رأس فعالیت های شرکت خواهد بود.

لازم به ذکر است مشترکین شرکت توزیع برق کردستان قریب به 700 هزار مشترک دارد، همچنین طول شبکه توزیع برق استان ( جمعاً ) 17298 کیلومتر است که از این میان 4031 کیلومتر در بخش شهری و 13267 کیلومتر در بخش روستایی قرار دارد.