1

بیش از یک میلیارد و 850 میلیون ریال بابت تولید انرژی برق نیروگاه های خورشیدی دراستان پرداخت شده است/فعالیت58نیروگاه خورشیدی دراستان

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان: درشش ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیارد و850میلیون و 900هزار ریال بابت تولید انرژی نیروگاه های خورشیدی به مشترکین و تولیدکنندگان برق خورشیدی دراستان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا خرم اظهار کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی استان کردستان و وجود270 روز آفتابی در طول سال و پایین بودن درجه حرارت، شرایط مناسبی برای احداث نیروگاه های خورشیدی دراستان کردستان فراهم است.

وی افزود: از آغاز طرح نصب نیروگاه های خورشیدی تا شش ماهه اول سال جاری 58 نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس درمجموع برای ادارات، مدارس و مشترکین خصوصی با 505کیلووات ظرفیت درسطح استان نصب شده است که 15 نیروگاه پنج کیلوواتی از این تعداد درپشت بام 15مدرسه در سطح استان نصب شده است.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان درادامه خاطر نشان کرد: در راستای تحقق مصوبه تامین 20درصدی انرژی مصرفی ادارات از طریق منابع تجدید پذیر،26 اداره سطح استان اقدام به نصب سامانه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 255کیلووات بر روی  پشت بام ساختمان های اداره تابعه خود نموده اند.

خرم بیان کرد: با توجه به ارائه طرح های خرید تضمینی برق تجدید پذیرازجانب وزارت نیرو هم اکنون 17مشترک خصوصی دراستان اقدام به نصب سامانه نیروگاه خورشیدی بر روی پشت بام منازل خود نموده اند.

وی افزود: درشش ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیارد و850میلیون و 900هزار ریال بابت تولید انرژی نیروگاه های خورشیدی به مشترکین و تولیدکنندگان برق خورشیدی دراستان پرداخت شده است.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: کمیته امداد نیز به تازگی شروع به نصب نیروگاه های کوچک برق خورشیدی برای مددجویان خود کرده است که برای هرمددجو تولید 5کیلووات  برق در نظر گرفته شده است و تا به حال این طرح برای  6مددجو دراستان عملیاتی شده است.

خرم یادآورشد: بهره گیری از نیروگاه های برق خورشیدی از سال88 در استان آغاز شده است و شرکت توزیع نیروی برق استان با نصب اولین نیروگاه خورشیدی درساختمان ستادی، برق شمالی سنندج واتفاقات برق دراین زمینه پیش قدم بوده است.

وی درپایان به مزایای استفاده از نیروگاه های خورشیدی علاوه بر کسب درآمد برای مشترکین اشاره وکاهش استفاده ازسوخت های فسیلی، کمک به حفظ محیط زیست، صرفه جویی درمصرف انرژی و… را از مزایای احداث و استفاده از نیروگاه های خورشیدی برشمرد.