1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اسعد خالدی  درتشریح این خبر گفت: طرح تعویض و تبدیل شبکه سیم مسی ( فشارضعیف ) قسمت عمده ای از شهرک  بهاران شامل مسیرهای منتهی به  17/1 قرادیان، 19/2 ، 19/4  و قسمتی از 19/3 شهرک بزرگ بهاران به کابل خود نگهدار تبدیل شد.

خالدی در ادامه افزود: در این پروژه بیش از 18 کیلومتر شبکه سیمی هوایی فرسوده موجود در این مناطق جمع آوری  و 19 کیلومترکابل خود نگهدار هوایی جایگزین آن گردید.

خالدی هدف از اجرای این طرح کاهش را تلفات انرژی، افزایش ضریب اطمینان شبکه، کاهش مخاطرات برق گرفتگی، استانداردسازی شبکه و کمک به بهبود مبلمان شهری دانست و در ادامه گفت: کاهش خاموشی ها، کاهش افت ولتاژ و نوسانات و جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات شبکه از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

خالدی در ادامه با اشاره به اعتبار بیش از  8 میلیارد ریال  برای اجرای این پروژه گفت: اصلاح انشعابات، تعویض و اصلاح پایه های برق و یراق آلات ازجمله اقدامات بعمل آمده در این پروژه بشمار می رود.

مدیر امور توزیع برق جنوبی شهرستان سنندج در پایان سخنان خود تأکید کرد: پروژه های تبدیل شبکه سیم مسی به کابل  خودنگهدار ادامه دار بوده وپیش بینی می گردد در آینده ای نزدیک، عملیات تعویض بخش عمده ای از شبکه های دیگر نقاط مختلف شهری و روستای وارد فاز اجرایی گردد.

لازم به ذکر است امور برق جنوب سنندج دارای 450 کیلومتر فشار ضعیف هوایی است که تا کنون بالغ بر 200 کیلومتر از آن تبدیل به کابل خود نگهدار شده است.