1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: یکی از اهداف مهم شرکت برای تبدیل شبکه های سیم مسی به کابل خود نگه دار، بهسازی شبکه های فرسوده، جلوگیری از سرقت و خدمت رسانی مطلوب و مطمئن به مشترکین برق استان می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش اتلاف انرژی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش مخاطرات برق گرفتگی، استاندارد سازی شبکه و کمک به بهبود مبلمان شهری دانست.

لهونیان در ادامه با اشاره به دیگر مزایای اجرای این پروژه تأکید کرد: افزایش سطح ایمنی اشخاص و تجهیزات در زمان بارندگی و وزش باد از دیگر مزایای اجرای این طرح می باشد که براساس یک برنامه مدون و طرح ریزی شده، در نظر است برای سال جاری 100 درصد آن، محقق شود.

لهونیان در همین خصوص ادامه داد: مدیریت برق شهرستان های: قروه، مریوان و دهگلان به ترتیب با 111.7، 81.8  و 80.5  کیلومتر و سنندج شمالی، سنندج جنوبی، سقز و کامیاران به ترتیب با 80.6، 78.3، 73.8، 60.5 کیلومتر و شهرستان های بیجار، دیواندره، سروآباد و بانه  با 52، 50، 37.2 و 24.3 کیلومتر تا پایان سال 99 شبکه مسی خود را به کابل خودنگه دار تبدیل خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری های مجدانه نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز اقدام شود و با اجرای صد در صد پروژه مذکور در سال 99، جذب کامل اعتبارات صورت گرفته و این موفقیت برای شرکت توزیع برق رقم خورد.

لازم به ذکر است اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه عظیم بالغ بر 150 میلیارد ریال محاسبه و برآورد گردیده است.