1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کردستان فرهاد میمنت آبادی در تشریح این خبرگفت : به منظور کاهش تلفات انرژی الکتریکی ، افزایش ضریب پایداری شبكه برق ، پیشگیری از سرقت شبکه و انرژي ، اصلاح آرايش شبكه و زیباسازی مبلمان روستايي، تبديل 10752متر شبکه به کابل خودنگهدار در روستاي وينسار  با اعتباري بالغ بر 13 ميليارد و 246 ميليون ريال انجام شد.

وی در ادامه اذعان داشت : با توجه به مشكلات سرقت انرژي و تجهيزات شبکه فشار ضعيف که اين امر منجر به نوسان و ضعف ولتاژ و همچنين آسيب رسيدن به وسايل الكتريكي مشتركان نارضايتي را در پي داشت با بررسي هاي بعمل آمده و برآورد انجام شده، نسبت به اصلاح و بهينه سازي شبکه سيمي فشار ضعيف و تبديل آن به شبکه کابل خودنگهدار اقدام گردید .

وی در ادامه افزود:تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدارضمن حل مشکلات مذكور باعث كاهش خاموشي شبکه و رفع نقاط حادثه خيز با تغيير ساختار شبكه و همچنين جابجايي پايه هاي داخل سواره روها كه يكي از مشكلات عمده در روستاي مالوجه بود مرتفع گرديد.

ميمنت آبادي در پايان يادآور شد:تبديل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار علاوه بر افزايش قابليت اطمينان در مقابل شرايط جوي و اتفاقات ناشي از برخورد اشياء خارجي، خطر سرقت انرژی و تجهیزات از شبکه برق را کاهش داده و همچنين امکان استفاده از برق غيرمجاز را کاهش مي دهد.