1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فرهاد میمنت آبادی در تشریح این خبر گفت: با احداث 14720متر شبکه کابل خودنگهدار روستایی در شهرستان قروه گامی دیگردرراستای کاهش تلفات انرژی و ساماندهی شبکه های توزیع برق روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها در این شهرستان برداشته شد.

وی در ادامه اذعان داشت: عملیات اجرای تبديل 14720 شبکه سيمي به کابل خودنگهدار در روستاي مالوجه با اعتباري بالغ بر 11 ميليارد و 907 ميليون ريال به بهره برداری رسید.

 وی در ادامه به برخی از مزایای عمده استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق اشاره کرد و گفت: كاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه، كاهش تلفات با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات، امكان زیباسازی مبلمان شهری و روستایی با مخفی كردن كابلهای خود نگهدار از انظار عمومی با عبور دادن كابل از روی دیوار و یا مخفی كردن آن در كانال های مخصوص، كاهش میزان استفاده های غیر مجاز از برق  نام برد.

وی در ادامه افزود: در مواردی که استفاده از خطوط با هادیهای لخت منجر به بروز حوادث گذرا می شود و یا اینکه رعایت حریم و سایر نکات فنی و ایمنی شبکه برق مقدور نیست استفاده از کابلهای خود نگهدار هوایی راه حل منطقی است. 

ميمنت آبادي در پايان خاطرنشان کرد: تبديل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار علاوه بر افزايش قابليت اطمينان در مقابل شرايط جوي و اتفاقات ناشي از برخورد اشياء خارجي، باعث كاهش انرژي توزيع نشده وکاهش  قطع برق  میشود.