1

تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در82 روستای شهرستان سقز

مدیرتوزیع برق شهرستان سقز با بیان اینکه در حال حاضر شبکه سیم مسی  در 82 روستای شهرستان سقز به کابل خودنگهدار تبدیل شده است افزود: از این تعداد 70 روستا در سال جاری اصلاح و بهسازی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبدالله ابراهیمی مدیرتوزیع برق شهرستان سقز گفت: به منظورحذف شبکه های فرسوده ، افزایش ضریب ایمنی شبکه، ایجاد مبلمان شهری و روستایی واستاندارد سازی شبکه پروژه تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار مطابق باچشم انداز تعیین شده درحال اجرا است.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال  112 کیلومتر شبکه سیم مسی در شهرستان سقز با اعتباری بالغ بر 5 میلیاردو 500 میلیون تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت : با اجرای این پروژه بخش زیادی ازمشکلات شبکه های فشارضعیف درشهرستان سقزمرتفع می شود و  بر اساس پیش بینی صورت گرفته تا پایان سال جاری 162 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدارتبدیل خواهد شد .

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 700کیلومترشبکه سیم مسی فشارضعیف هوایی درشهرستان سقز وجود دارد اظهار داشت: به منظور مقاوم سازی شبکه نیز تاکنون 480کیلومتر شبکه 20 کیلو ولت شبکه توزیع برق در سقز مقاوم سازی شده است .

وی در پایان افزود : با هدف تقویت ساختار شبکه همزمان با دیگر پروژه های اجرایی ( تبدیل شبکه به کابل خودنگهدار / مقاوم سازی )  نسبت به تعویض و رگلاژ 100 اصله تیر برق فشار متوسط موجود در محورهای روستایی شهرستان سقز وهمچنین اصلاح شبکه پست روستای جوشن از دیگر برنامه های مدیریت توزیع برق سقز در سال جاری عنوان کرد.