1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عطاا… نوروزی در تشریح این خبر گفت:در بسیاری از مناطق بدلیل بافت غیرمناسب روستایی و به دلیل صعب العبور بودن مناطق،امکان احداث شبکه کابلی زیرزمینی میسر نبوده و به همین دلیل استفاده از کابلهای خودنگهدار تنها راه حل جهت کاهش اختلالات در شبکه فشار ضعیف و حل مسئله استفاده غیرمجاز از شبکه برق و همچنین به عنوان راه حلی با توجیه اقتصادی مطرح شده است.

وی در ادامه افزود: هدف از اجرای این پروژه افزایش تاب آوری شبکه و کاهش خاموشی،اصلاح پروفیل ولتاژ فشار ضعیف،پیش گیری از سرقت هادیهای فشارضعیف،پیش گیری از سرقت انرژی و انشعابات غیرمجاز برق،حفظ پوشش سبز محیط زیست،رفع اتصالات سست و نوسانات ناشی ازآن، درشبکه نام برد.

وی در ادامه در بیان مزايا و دستاوردهاي اين طرح خاطرنشان کرد:از جمله مزایای اجرای این طرح جلوگيري از افت ولتاژ و نوسانات برق،جلوگيري از سرقت شبكه هاي الكتريكي و اموال عمومي،جلوگيري از استفاده و انشعابات غير مجاز،زيباسازي مبلمان شهری وروستایی وافزايش ايمني و جلوگيري از خطرات برق گرفتگي ناشي از حريم الكتريكي دانست.

نوروزی در ادامه گفت: طرح تبديل شبكه فشار ضعيف هوائي  سيمي به كابل خودنگهدار در روستاي دولت قلعه بخش خورخوره شهرستان سقز بطول ۲۶۲۵ متر در مدت زمان سه روز كاري با اعتباری بالغ بر يك ميليارد و940 میلیون ريال به بهره برداري رسيد.