1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد امین حریقی درتشریح این خبر گفت:با همکاری گروههای اجرایی و نظارتی عملیات تبدیل 48050 متر شبکه فشارضعیف سیمی به کابل خودنگهدار در این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی درادامه اذعان داشت:این پروژه ها که شامل 26850 متر شبکه سیم به کابل خودنگهدار روستایی(روستاهای نساره علیا , ظفرآباد , ینگی کند , شالیشل , کسنزان , قلعه روتله, باقرآباد , کوله و گیزمل  سفلی) , 3000 متر شهر زرینه و 18200 متر شبکه دیواندره همراه است با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه اذعان داشت : با توجه به مشکلات سرقت انرژی و تجهیزات شبکه فشار ضعیف که این امر منجر به نوسان و ضعف ولتاژ و همچنین آسیب رسیدن به وسایل الکتریکی مشترکان،درمواردی نارضایتی را در پی داشت با بررسی های بعمل آمده و برآورد انجام شده، نسبت به اصلاح و بهینه سازی شبکه سیمی فشار ضعیف و تبدیل آن به شبکه کابل خودنگهدار اقدام گردد.

حریقی در پایان ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن عید نوروز به عموم همشهریان عزیز این نکته را نیز خاطرنشان کرد که  15 کیلومتر باقیمانده  از شبکه فشارضعیف مسی شهر دیواندره  که  تا به این لحظه به کابل خودنگهدار تبدیل نشده است در 6 ماهه اول سال آتی عملیات آن اجرایی و به بهره برداری نیز خواهد رسید تا شهر دیواندره شهری عاری از سیم مسی باشد.